Majdagar

Vad är det som händer med tiden?! Dagarna flyger fram och jag hinner inte alls det jag tänkt. Inte heller är jag särskilt nöjd med det jag åstadkommer. Det enda jag verkar vara riktigt bra på är att äta... Haha! 

En sak är dock riktigt bra, och det är att vi syskon nu flyttat mamma till ett boende! Vi har huggit i ordentligt några dagar och till slut var hon på plats 2 maj.
 

Sååå nöjd över att komma in första dagen! Hon njöt av både egna saker och nya perlargoner.
 

Jag och syrran fattade snabba beslut...


...och bröderna var också med hela vägen! Inte ofta vi ses allihopa så det är bara att passa på att ta en bild. Nu bor mamma i ett fint rum på Linagården och vi kan titta in när vi kan. Att slippa oron är värd massor och hon verkade trivas från första stund.

Flytten är väl det enda jag varit riktigt nöjd med. Nu ska vi fortsätta att tömma hennes lägenhet och vi är på god väg. I övrigt kan jag väl inte säga att jag känner mig som någon större stjärna. Det har varit fullt upp ett längre tag och jag är sjukt stressad över allt jag ska hinna innan semestern. Både på jobbet och hemma. 

Och när jag är stressad har jag en tendens att bara komma ihåg det som känns misslyckat. Även om jag suttit tio timmar vid datorn hemma och borde känna mig nöjd så är det som bortblåst om någon kommenterar att jag ju istället borde ha varit fysiskt på SARA... Skulden kommer som ett brev på posten - och detta trots att jag gjort mer än rätt för mig. Generellt tror jag att vi ska bli duktigare på att inte klämma ur oss negativa kommentarer till andra. Man vet aldrig hur de landar. 
 
Nåja, nu har det varit helg och det var verkligen välbehövligt. Vi hade tänkt åka iväg med husbilen men tyckte båda att det skulle bli stressigt då vi ju ska resa bort längre fram. Jag fyller snart år och ska få åka med hela familjen. Som jag längtar!
 

Så det finns ljuspunkter bland molnen!


En annan ljuspunkt är alla dessa promenader och löpturer. Nu har vi sprungit varannan dag sedan i mitten av mars och idag var det dags att ta sig runt det framtinade motionsspåret. Herreguuuud så jobbigt! Det innehåller ju en hel del sega backar som vi hittills har sluppit och det är stor skillnad. Men vi gjorde det!


Ytterligare en ljuspunkt var väl den här parkeringen där jag skulle ställa mig så nära husbilen som möjligt så att makens bil kunde passera på uppfarten? En centimeter kvar... haha!


Uterummet har också tinat fram och där har vi suttit och ätit flera middagar redan. Ljuset är underbart och en hemgjord hamburgare med salsicha i färsen smakade ljuvligt.


En annan kväll avslutade vi med crostini med getostkräm och fikonmarmelad. Man kan äta huuuur många som helst!
 

I onsdags gjorde jag säsongens sista Go'kväll och tjejerna i sminket är ju bara för duktiga! Man blir tio år yngre och rejält mycket piggare.


Den här misslyckade selfien i studion säger väl allt om hur jag egentligen känner mig... haha! Men väl på plats är det bara värme och kärlek! Tror att jag tog en panoramabild på mig själv och det är väl kanske inte att rekommendera.


Bättre då att lämna över kameran till någon annan och få en gruppbild med de här finingarna! Länge sedan jag gjorde program med Linda och det är supertrevligt. Maud gjorde snabba snittar till sommarens fester och Hans Hägglund pratade om sitt och Röda Korsets arbete med att söka efter förlorade familjemedlemmar. Viktigt!


Vi pratade en stund innan sändning och noterade att våra mammor varit barndomskompisar och grannar. Kul!


Maud framför sina snabba sparrispajer... Gooooda!
 
Nu laddar jag för att snart få träffa finaste barnen! Maken hittade en av deras gamla favoritböcker där "mamma älskar sina barn" var den finaste läsningen. 

Sköt om er alla och njut av ljuset! Jag hoppas att det ger effekt även på mig. :)