Allt driver...

...utom snöslungan... haha! Ja, man måste ju skratta åt eländet efter en helg med värsta snösmockan! Himmel vad snö vi har fått och vad det drivit och blåst rakt in på tomten.


Ihärdige maken ser liten (och lätt sliten) ut mitt i allt det vita. Gångarna på gården liknar numera den nyplogade Stekenjokkvägen.


Själv har jag varit fräsch som en nyponros hela helgen... haha!


Man förstår att Snurre tar skydd i lilla vedhuset på bron. Han känner ju inte längre igen sig.
 

Som vi skottat den här helgen! Korta pauser för ombyte av kläder och sedan ut igen.


Precis när vi fått av uppfarten i fredags så kom traktorn - och lämnade en enorm plogvall... Tack å bock!
 
Att skotta går väl egentligen bra om man har någonstans att lägga snön men nu är det fullt och högt överallt. Hör nu att traktorn är igång på gatan så kanske har vi bättre förutsättningar inför nya snöfall. Idag behövde vi handla lite men jag valde att inte ta bilen. Cykelvägarna brukar ju vara plogade.
 

Men nej. Det blev ett långsamt pulsande.


Nåja, vi har suttit inne i värmen och ätit både renskav...


...och goda chokladfondanter! Det gäller ju att återställa alla förlorade kalorier... haha!


Vitt och vackert ikväll. Kan vara bra att blicka tillbaka på när man klagar på sommarvädret.


Nu börjar det vara svårt att ta sig runt huset då man knappt kan skotta gången närmast väggen men maken har kämpat och varit en riktig hjälte! Vi är lite mörbultade nu men har å andra sidan sovit som stockar. 
 
Ser fram emot en bastu nu när den äntligen är framskottad!

Jag ska inte klaga på snön. Vi har ju valt att bo här uppe och jag gillar de olika årstiderna. Nu tycker jag dock att det räcker med snöfall för ett tag. Jag vill ha friskt och krispigt vinterväder med knarrande snö under skorna och en klar himmel med sooool som höjer humöret. Give it to me!
 
Sköt om er och njut av motionen. Snart ligger vi klistrade i solstolen igen! :)