Berikad!

En galet hektisk vecka är över och idag har jag bara tagit det soft, andats djupt och motionerat. Väldigt skönt och välbehövligt!

Berättarfestivalen drar igång på måndag och turerna kring coronalättnaderna som inte blev av har tagit extra mycket tid och kraft i anspråk. Hoppas, planera, göra strategi, bli besviken, planera igen och säga nej till publik på kölistor... Tråkigt. Men vi laddar för en riktigt fin festivalvecka ändå med massor av (utsålda) events - och möten!
 
Jag älskar ju möten med nya människor och vet att Berättarfestivalen kommer att föra med sig många! Mina dagar på Go'kväll i Umeå är inget undantag. Det är verkligen ett supertrevligt och trivsamt program där jag, förutom att tipsa om böcker, har turen att få stöta på de mest fantastiska personer. Och ibland klickar det bara direkt!

Annica Duell Liljeblad är en riktig förebild! Hon är kvinnan som sadlade om vid 52 års ålder, utbildade sig till skådis - och gjorde braksuccé, även i USA! Att följa sin magkänsla och göra det som känns rätt i hela kroppen är så modigt och starkt. Heja dig!
 
Vi hade mycket att både prata om och skratta åt. Otroligt roligt att träffa en sådan själsfrände! En del av mina egna val har också varit starka men jag har inte gått lika långt. Du är imponerande Annica!


Vi fick också äta otroligt gott! Anders Samuelsson bjöd på tilltugg med löjrom - och även på löja a la plancha. Magiskt!
 

Jag bjöd på deckartips och tycker att ni absolut måste läsa Ilaria Tutis "Den sovande nymfen" (+ första delen i trilogin; "Blommor över helvetet"!), Hans Rosefeldts "Vargasommar" och Molin/Nyströms "Det sista livet". Mycket berättarglädje!


Efteråt fotograferade vi friskt. Jag tog bilder av Anders och Annica tog bilder av mig... haha!
 

En strålande kock med säsongens råvaror!


Den här smarriga tacon blev en favorit! Kålrabbi, ostcrème, löjrom och gurksallad... Mmm...


Och löjan är faktiskt världens minsta laxfisk. Väldigt gott att också äta själva fisken!
 

Det blev härlig stämning hela sändningen! Beppe intervjuade Annica och vi fick se bilder från både Oscarsgala och medverkan i film och TV.


Så glad att våra vägar möttes! Saknade Sofia som skulle ha progamlett men blev sjuk... Beppe skötte sig dock med den äran.
 

Tack hela gänget för en kanondag! Min nästa insats blir den 4 november och jag undrar vilka fantastiska människor jag ska få stöta på då? 


När jag kom hem hade Oskar och Emma fixat ljuvligt god trerätters till mig och maken. Rårakorna med löjrom är de bästa och krispigaste vi har ätit. Tack finingar! Så roligt att ni kom hem ett par dagar. <3


Tyvärr går inte mina boktips hem hos alla. Jag försökte inspirera Snurre att läsa en av dem men han blev så tjöööööött... haha!


Det kommer mera! Så här såg det ut när jag öppnat paketen med gårdagens bokskörd...

Men idag ska jag inte läsa - utan njuta av det vackra vädret! Har varit ute fem kilometer och ska nu attackera löven i trädgården. Önskar er alla en fin helg! :)