Novembermörker...

Ökad smittspridning och hårdare restriktioner. Läget är mörkt igen och precis när den här månaden skulle rätas upp ekonomiskt med tio inlagda föreställningar så ställs allt in ännu en gång. Det är tur att jag är en optimist - annars skulle man verkligen deppa ihop det här året. Mest tur är det dock att vi får vara friska!
 
Man kan tycka att jag borde ha mer tid över till att både blogga och skriva nytt men den tid som varit över har mest ägnats åt hemmet och ett idogt motionerande. Inte fel det heller.
 

Bilen har fått lite översyn och jag tog en lång löptur till södra sidan stan för att hämta den. Vackert över älven och bytet av framrutan blev mycket lyckat - tills jag åkte till Umeå dagen efter och direkt fick ett nytt stenskott... Haha!


Men det blev en fin dag på SVT så jag är glad ändå! Här ser ni mig med bästa Carro som är en av tjejerna i sminket som ser till att vi är så snygga!


Johanna Westman lagade gott med pumpa. Pajen var underbar!

Johan fotograferade...

...och jag delade sändningen med Pia som programledde och Caroline Farberger som har gjort en riktig livsresa. Hon har också gett ut en ny bok där hon titulerar sig "Yrkeskvinna och Familjefar". Cool och inspirerande kvinna!
 

Promenader till frukost eller lunch är nu livsviktigt då jag laddar mycket kraft när solen tittar fram!


Fars dag har vi firat och maken fick blommor och underbar uppvaktning av barnen! Jag gjorde ett ryck och torkade fönstren och sydde nya gardiner i köket. Maken sydde...


...ett pannband! Haha!


Snurre kramade om husse...

...och jag bakade toffifeekakor till eftermiddagsfikat. Så sjukt goda!
 
Vi har också genomfört ett Nordiskt Baltiskt möte med andra berättarorganisationer. Tanken var ju att alla skulle komma till Skellefteå men det fick bli ett digitalt möte som blev väldigt lyckat!
 

Vi hade fixat en studio på teatern och Willys Media från Norsjö filmade och sände allt live. Här sitter Robert och laddar för starten på två dagar med möten på engelska där jag var moderator och alla kollegor gjorde lysande insatser! Men himmel vad man blev trött i skallen... 

Såååå skönt att ta en lång promenad/löprunda när jag kom hem! Ja, jag varvar fortfarande och är glad för varje kilometer jag lyckas springa.
 
Nu är det soffhäng med hockey innan vi ska ta en helgbastu och äta Supersallad från Råvara. Det är spännande nu mot Oskarshamn - men vi hoppas på vinst som sist mot Växjö. Roligast under den matchen var annars när vaktmästarna lagade plexiglaset:


Och Erland Segerstedt fotograferade å det grövsta! Haha!

Ikväll skulle jag ha spelat "Den sista måltiden" med Profilteatern i Skellefteå men det blev ju ledigt istället och tid att se skidskytte och ta en tur i motionsspåret.

Igår tog jag på munskydd och följde mamma till vårdcentralet för återbesök. Allt gick fint och nu ska vi bara se till att hon äter lite mer ordentligt. Vi fick ett par trevliga timmar tillsammans och hann också ringa till käraste syster Malin som fyllde år. Imorrn ska vi ta en försenad födelsedagspromenad och jag längtar efter att ses! <3
 
Önskar er alla en härlig helg!