Sommaröppet!

Jag är så otroligt glad och tacksam över att jag fick vara med i SVT:s direktsända satsning från Umeå! Sommaröppet var live, livligt, lustfyllt, lekfullt - och löjligt gott! Detta tack vare underbara människor och de två senaste gångerna hade jag det stora nöjet att få göra glad och härlig sändning tillsammans med ett par av SVT:s finaste:


Sofia Rågenklint och Susanne Jonsson! Vilka underbara pärlor! <3

Sofia har jag bara sett i rutan tidigare - och vi som älskar Auktionssommar får nu lite abstinens då den här sommaren innebär en paus p g a Corona. Men det kommer som tur är lite loppistips i Go'kväll i höst. Vi hittade varandra direkt och hade många gemensamma intressen och egenskaper. Superfin och väldigt kompetent tjej!

Favoritkocken Susanne har jag ju träffat på även i Go'kvällstudion och hennes goda recept återvänder jag ofta till. För dig som vill ha alla direkt på mailen, gå in på: Nyhetsbrev och klicka i Go'kväll och SVT recept. Det är hur bra som helst!

Tidigare i juli bjöd hon på Salmorejo - en kall och smakrik soppa toppad med grönsaker och krutonger! Receptet hittar du här: Salmorejo
 

Nästan hela underbara gänget bakom programmet som ju sändes direkt från kajen utanför Väven i Umeå! 


Vädret såg en kort stund tveksamt ut men solen skeeeen hela kvällen!
 

Och så här glada var vi när allt var klart! 

Glad, tacksam och lycklig är känslor jag tar med mig när jag åker hem efter en sändningskväll! Såååå otroligt roligt - och allt kombinerat med mina favoritböcker! 16 juli tipsade jag om klassikern "Boktjuven" av Markus Zusak (läs!) och "Nattsångaren" av Johanna Mo. Fantastisk deckare med allvar i botten.