Furugrundsleden!

För ett par veckor sedan upptäckte vi en annan pärla i närområdet då vi gick Furuögrundsleden tillsammans med Anders och Carina. Supertrevlig dag som inleddes med lunch på caféet i Furuögrund.


Sedan var det bara att hänga på sig fikaryggsäcken och börja gå. Vackert!


Himlen såg lite tveksam ut men som tur är var drog regnet iväg.


Fina promenadvägar!


Och grabbarna och Wilma var snabbast!


Här hade vi kommit fram till nästan till Rödhällan eller strax norr om? Jag har faktiskt ingen aning om vad vikarna heter och nämner därför den enda jag kan... haha!


Högt och vackert! Här drack vi kaffe och landade en stund. Vandringen är ca 9 km tror jag och gick hur fint som helst!

Nästan tillbaka i Furuögrund passerade vi också Mareografen från 1914 som manuellt mäter vattenståndet i havet.

Härlig utflyktsdag men fina vänner igen! Den här sommaren gottar man sig åt både upplevelser och vänner då det är magert med umgänge - men det är kalas att kunna ses utomhus och den här leden kan jag tänka mig att vandra igen!