Höjdarkonsert och härlig Go'kväll!

Vilken vecka! Ja, jag använder ofta det uttrycket men den här veckan har gått till historien som välfylld, tuff, förkyld - men alldeles ovanligt lyckosam! Måste ju börja med att berätta om det bästa av allt: Två konserter "Stora C" för och med Peter Fjällström och vänner till förmån för Blodcancerföreningen. Så sensationellt bra musik!

Jag har haft förmånen att få vara producent och konferencier - och att få samarbeta med Peter och hela det proffsiga gänget på scenen har varit, och är, en ynnest!

Älskade Peter, så mycket kärlek du både fick och gav under gårdagen! Du har levererat sång och musik under så många år och två fullsatta salonger på Nordanåteatern kunde nästan inte sluta jubla... 
 

Lyckliga och rörda efter två väl genomförda konserter!
 
Kvällens publik avslutade med standing ovations och ett storslaget "Ja, må du leva..." för vår käre vän och fantastiska kollega! 
 

Och allt gick att genomföra tack vare finaste dottern Emelie Fjällström och hennes sambo Jocke Hemming. De samlade goda vänner, tillika lysande medmusikanter, som gjorde ett gästspel i Skellefteå vi sent ska glömma! 


Peters långa karriär bygger broar och när han kontaktade världsartisten Andreas Aleman om medverkan på konserten blev svaret omedelbart ja! 


Och om ni inte upptäckt Aleman och hans fantastiska röst - gå in på Spotify och njut! Han lovade att komma tillbaka... Kul!
 

Hela det strålande gänget: Greg Curtis (sång), Jocke Backman (gitarr), Peter Fjällström (sång), Emelie Fjällström (sång), Andreas Aleman (sång, keys), Janne Robertson (trummor), Petter Bergander (klaviatur) och kapellmästaren Jocke Hemming (bas).  
 

Själv höll jag låda hela kvällen och gjorde tillsammans med Peter en historisk resa och en hyllning till livet - det är ju alldeles fantastiskt härligt!

I övrigt så började veckan inte lika bra. Måndag skulle jag ha varit i Umeå för repetition på Profilteatern och tisdag på Nordiskt Berättarcentrum men förkylningen ställde till det och jag låg istället hemma i sjuksängen... Onsdag var det bara att trycka i sig medikamenter då det var dags för vårens första insats i "Go'kväll".


En superrrolig sändning med bästa Inger Ljung, Maud Onnemark och "Funkismorsorna" som presenterade sin podd om funktionsvariationer. 

Jag fick temat spänning i onsdags och hade med mig tre väldigt bra böcker som kom precis innan nyår: "Tiden dödar långsamt" av Michel Bussi, "Skuggjägaren" av Camilla Grebe och slutligen utmärkta debuten "Terapeuten" av Helene Flood. 


Förlaget var också nöjda, lade ut bild skickade tack: "Så himla engagerande och fint du pratade om våra böcker i går, hurra vad roligt!". Väldigt kul att vara tillbaka i boktipsandet igen - det är verkligen min nisch! Nästa sändning sker 12 februari - vi ses!

Riktigt tråkigt den gångna veckan var också att käraste svärfar avled på onsdagsnatten... Ulf och hans syster vakade hela natten och strax innan 04.30 gav han upp efter en tids sjukdom och en ganska svår demens. Vi har med andra ord förlorat vår gamla Sture för flera år sedan och det är just den starka, varma och roliga människan vi nu minns och saknar. 

Här firade vi Ulfs födelsedag för ett par år sedan och jag passade på att ta en bild av honom och fina föräldrarna Sture och Sonja. Det är givetvis särskilt ledsamt för Sonja men vi får hjälpas åt att stötta henne denna svåra tid. 

Tack alla för en kärleksfull och intensiv vecka! Idag har jag ledig söndag och har hälsat på lilla mamma, handlat, tvättat och ska nu förbereda mig inför morgondagen med att läsa manus till Profilteaterns nya mordgåta som jag ska medverka i. Rolig repstart blir det i Umeå imorrn! :)