When in Copenhagen...

...don't miss Louisina! Det är ett helt fantastiskt konstmuseum som ligger i Humlebaeck, mitt emellan Helsingör och Köpenhamn. Vi åkte ju till Emilia och Ludde för en vecka sedan och när de jobbade under fredagen passade vi på att åka ut och bara njuta av all fantastisk konst!
 

Tillbaka igen - 30 år sedan sist! Och den gången åkte jag till Louisiana två dagar på raken för att hinna se allt. Det skulle vi ha behövt den här gången också men vi kommer tillbaka.


Vi började med en runda utomhus. Superfin skulpturpark!


Utsikten är också slående!


Otroligt mycket att se.


En del konstverk är också klart annorlunda. Eller vad sägs om underkläder med belysning? 


Skulle gärna sett det här på kvällen.


Perfekta marmorbollar!


Och spännade former!


Här skulle man kunna gå länge. Naturen blir som en del av konsten.


Joan Miro's skulptur är skönt crazy!

Efter ett smarrigt fika i solen gick vi in för att se utställningarna.


"Homeless souls"... Starkt!


Och fantastiska konstverk i deras basutställning. Bengt Lindström.


Och den här som jag kallar för "Döden" men glömde kolla vem som gjort. Cool var den i alla fall!


Alberto Giacomettis fem kvinnor - och en man... haha!


Han jobbar på höjden - och jag räckte inte till... Älskar Giacometti!


He is watching her...


Mera konst! Den här tavlan var man tvungen att gå en bit ifrån för att se att den föreställde en vit kvinna. Så läcker. 


Och vilka lager med färg!


Pipilotti Rist's utställning var snarast en explosion av färger.


Cool installation.


"Generation Wealth" var en fotoutställning av Lauren Greenfield. Omfattande och omskakande!


Eden Wood 6 år... skönhetsdrottning som nu lagt av och satsar allt på sitt eget varumärke med dockor och TV-shower... Inte bara jag som blev förskräckt.

Och naturligtvis fanns det ganska närgångna bilder på skönhetsoperationer. När människor har för gott om pengar verkar de inte längre acceptera sig själva. Men alla gör ju som de vill.
 
En helt fantastisk dag med mycket intryck följdes av en härlig kväll med kärlekarna - men nu måste jag pausa för lite träning innan jag fortsätter. Tjolahopp!