Skräck och kalas!

Vilken ruskigt trevlig kväll vi hade i fredags! Jag och Eivor gick och såg den spännade skräckisen "Tillbaka innan midnatt" på Västerbottensteatern! Ni måste boka biljett och avnjuta detta mästerverk som är ett samarbetsprojekt mellan mina favoritteatrar Profilteatern och Västerbottensteatern. Resultatet blev alldeles lysande!


Så här glada och förväntansfulla var vi innan start! Och efteråt var vi bara liiite mörkrädda... haha!


Ulla Karlsson hade gjort en scenografi fylld av roliga detaljer där den kanadensiska succérysaren passade helt perfekt. 
 
Ett ungt par flyttar ut på en enslig gård på landet för att få tid för sig själva - men det blir inte riktigt som de tänkt sig. Lugnet störs av både excentrisk hyresvärdinna och objudna gäster... Och slutet? Jaa, det blir inte som någon tänkt sig...
 
Jag vill ge extra stora applåder till hela fina ensemblen, regi, ljus, ljud, musik och obetalbar kostym och mask. Måste nog gå och se den en gång till medan den fortfarande går i Skellefteå. Kanske blir slutet ett helt annat? Vi var i alla fall tacksamma över att kunna ta bilen hem i mörkret... Haha!

Helgen har ägnats åt pyssel och vintring ute på gården och det är så skönt att få vara ute och njuta av frisk luft, praktiskt arbete och härligt väder! Lillebror har levererat mer älgkött och jag satte genast igång med en rolig, peruansk gryta där man börjar med att marinera köttet. Kolla recept på Go'kväll. Anledningen var att vi idag skulle ha kalas för finaste Max som fyllde sex år medan vi var bortresta.


Nu fick vi rå om honom ordentligt idag och vi började givetvis med paketen!


Spännande! 


Max fick komma tidigare då My hade ridning och han både öppnade paket och hjälpte mig med de sista middagsförberedelserna.


Storkillen! Ja, han fick både skor och roliga skate-t-shirts! Grattis än en gång älskade unge!


Lagom till middagen kom resten av familjen och My som nyss var liten är verkligen storasyster och hela tio år! Det senaste inköpet är en jätteflamingo... Och även hon fick lite paket. Böcker är ju en klassiker från moster...


Avslutade dagen med att förvälla kantareller som bästa lillebror levererat! Utan honom stod jag mig verkligen slätt. Stort och varmt tack för att du tänker på dina svampälskande systrar!

I övrigt så kan jag väl tipsa om att klä er rätt om ni äter lunch på Nordanå. Jag och Peter var där i fredags för en planeringslunch och såg (för sent) att vi nog borde ha tagit på oss bättre kläder...


Dresscode Smoking! Haha!

Imorrn blir det en lugnare dag (tror jag) och på tisdag är det dags för filmtips i Go'kväll! Vi ses!