Copenhagen part two!

Efter fredagens besök på Louisiana åkte vi hem för att möta upp kärlekarna och svida om inför kvällen då de bokat bord på italienska antipasti-restaurangen "Spaghetteria"! Ett supertrevligt ställe och bästa sällskapet:


Ludde och Emilia! Så glada över att vi fick hälsa på er några dagar.


Så fina, så söta - och så kära! Vi älskar er! 

De hade en supersmart meny med sex olika antipastirätter att dela på och sedan en gudomlig pasta på slutet. Mätta och belåtna gick vi sedan vidare ut på stan. Det finns en hel del ställen att välja på i Köpenhamn och något som verkligen är i ropet är klassiska brädspel!


Vi hamnade på ett skönt café/pub-ställe där man kunde låna spel och köpa kaffe/öl eller vad man nu ville ha. Det blev scrabble - på engelska... Ja, vi var nog ganska generösa med vilka ord som godkändes. 


Här ser ni kvällens vinnare! <3 En riktigt mysig dag och kväll! 

Lördag morgon tog jag och Emilia en tur på stan! Mycket att se men inte så mycket påsar med oss hem. Kryckorna stööööör mitt shoppande och det var nog bra då det är rätt dyrt i Danmark. Sedan var det ju viktigast att få hinna vara tillsammans.

Och lördag 14 september var det ju SHL-premiär så det blev sporteftermiddag och kväll för hela slanten! Ludde hade förberett lite försnack och jag och Emilia fixade tilltugg. 

Jodå, det var seriöst - men powerpoint och allt! 


Vi hade turen att få se båda våra lag. Vissa hejar på Djurgården och vi supportade givetvis Skellefteå. Som tur var kunde vi se båda matcherna och tippade också resultaten och målen.


Under första matchen serverade Emilia smarriga toast och kalla öl!


Till andra matchen gjorde jag minihamburgare med Svedjan löpeld! 

Spänningen var olidlig och det in i det sista stod slutresultatet mellan mig och Ludde. Tyvärr missade DIF ett öppet mål så jag tog hem slutsegern!
 
Medalj och godis i pris! En kanonlördag på många sätt!

Söndag gick vi på Designmuseum men det får jag blogga om imorrn. Ligger en vecka efter i mitt rapporterande men vi har fullt upp och det händer så mycket roligt. Idag har jag röjt i trädgården, städat undan lite halvdöda planteringar och köpt lite nytt för hösten. 

Nya tujor och lite rolig ljung. Sommaren är ju härlig men det är något friskt och skönt över hösten också! 

Ha en fin fortsättning på helgen alla!