Senare...

Även den här veckan har förflutit i racerfart och jag har fortsatt att ro med alla åror. Kanske inte riktigt ultimat att jobba så här mycket men hälsenerupturen har ju gjort att jag skjutit fram det mesta - till senare... Nu vet jag hur "senare" ser ut! Haha!
 
Är dock otroligt glad över att kunna gå i vanliga skor igen OCH att jag också sover så bra. Det gör hektiska dagar möjliga att genomföra. Och det kommer lugnare perioder framöver. Återhämtning är otroligt viktigt och vi har planerat en resa där jag inte ska göra ett dugg. Blir najs!
 
Måndag 21 oktober


Angenämt att tillsammans med Peter konstatera att den första konserten är utsåld! Det var lätt att fatta beslut om att släppa en extraföreställning lördag 25/1 kl 15.00! Såååå roligt! Att få fira Peter på detta sätt är fantastiskt kul! Biljetter bokar ni här: Ticketmaster  eller på Skellefteå Turistcenter 0910-45 25 15. 

I måndags var det också dags för "Café på turné" i Luleå! En fullsatt salong på "Lunchbiten" med suveränt arrangemang av proffsig personal gör att det är otroligt roligt att gå till jobbet.
 

Proffsig marknadsansvarig på Kulturens Hus: Finaste Oskar! Att både få spela och inkassera lite kramar är win-win! <3


Noterade också att min och Sagas logeplatser såg lite olika ut. Min hade en bokpåse från Edinburgh...


...och Sagas hade allt annat! Haha! Men den var självklart "überclean" när vi åkte därifrån.

Vi trakasserar varandra lite men det är heeeeeeelt ok. Jag får ju tillbaka med samma mynt och vi har väldigt roligt tillsammans. Dessutom är Saga en stjärna som levererar klockrent varje gång!


Så här nära kom vi också Jacob Hellmans turné... Haha! Vår tekniker Kaj rullar iväg vår dekor i samma vagn som artisten hade dagarna innan. Lite starstruck är vi allt.
 
Tisdag 22 oktober
Film, film, serie och listan. Ja, dagen innebar förberedelser inför kommande Gokvällsändning och jag både såg filmer, skrev sammanfattningar och jobbade färdigt min lista där jag skulle ranka väldigt roliga händelser. Kände mig lite stressad men ändå nöjd över att ha tänkt färdigt. Fint möte med Peter för avstämning och sedan var det godnatt.

Onsdag 23 oktober
Fortsatt jobb och höll manuset till "HasseåTages julafton" i handen flera gånger men hann inte mer. Tvätt, städning, mathandling och annat tar också tid. Lite shopping hann jag faktiskt med - klänning till mig (Från underbara Hedvig Ander som säljer sin kollektion på Ingmar) och en tunika och byxor till mamma - allt på ungefär 37 minuter...

Kände mig i faktiskt i fas men blev lite uppjagad igen då redaktionen ringer och säger att min list-idé spricker p g a sändningsrättigheter... Aaaaaaagghhh... Hade en timme på mig att skapa en ny idé och skicka uppgifter till SVT. Men tack vara en idé från Ulf (man ska gifta sig med en idéspruta!) gick min hjärna igång och jag lyckades skicka en kort sammanställning (puh!) innan det var dags att åka til Byske för...
 

Café på turné igen! Såååå glad över att också få träffa Löwes fina föräldrar Gunnel och Martin Lövgren som kom och tittade. Ni är för söta!

Härlig kväll på biblioteket i Byske och sedan hem för att packa ur dekoren och sätta sig med jobb igen. Jag vill gärna vara färdig kvällen innan då avfärd på morgonen inte är det bästa jag vet... Jag sover alltid bäst och helst på morgonsidan. 

Torsdag 24 oktober
FN-dagen och dags för bandning av tisdagens "Go'kväll"! Det betyder heldag i Umeå med både smink, repetition och inspelning som direktsändning. Programmet sänds på tisdag och blev verkligen en show med hög energi! Hur jag var och vad jag sa minns jag knappt - men tyst blev det inte! Haha!
 

Otroligt kul att träffa Sanna Lundell och Ann Söderlund som var programmets gäster. Vi surrade nog om allt men de tyckte att jag skulle komma till Stockholm med "Lyckligare nu" och nu är det väl ändå dags att åka söderut...
 

Dessutom var Fransesca med i denna Halloween-festande sändning och det var alltså två snacksaliga och högljudda filmtipsare! Haha!


Hög stämning redan på repet!


Bara finingar! Ann och Sanna är så otroligt fräscha att jag tänker att de ju är sååååå mycket yngre än mig. Jodå, de är yngre (10 respektive 16 år) men Ann har fem barn och Sanna fyra... Hur orkar de?


Och massor med selfiesar! Ni ser ju på filmaren i bakgrunden att det kan bli lite tröttsamt... haha!


Fix och trix innan bandning med ett gäng starka kvinnor! Hurra för oss! Jaa, åsså Johan förstås! Tekniker ibland och filmtipsare andra gånger. Det är alltid bra att ha många strängar på sin lyra.

Fredag 25 oktober
Jobb, träning, textläsning, provning av skor och kostym på Västerbottensteatern och äntligen en gooood middag i lugn och ro med både renfilé och kantareller... Hur gott som helst! Skönt att både ha sovmorgon (men ändå vakna 07?) och en ledig kväll med lite serier på TV.

Lördag 26 oktober
Plugga, plugga, plugga text till HasseåTage och till lunch få besök av finaste syskonbarnen som sovit över här i natt. 


Vi åt lunch och pysslade sedan ihop dessa ljuvliga pepparkakshus! 

Både Max och My var på bästa humöret och vi hann även iväg till mamma en sväng för att leverera dekorerade hus, pepparkakor och kläder som passade perfekt! 

En mysig kväll med barnen och läsning i storsängen innan båda slocknade. Har sovit med två goa' små kaminer i natt och då mår man ju som en prinsessa när man vaknar! Nu fortsätter jag med text, text och text idag. Imorrn börjar repetitionerna på riktigt. Såååå kul!

Mer om föreställningen och speldagar läser ni här:  http://vasterbottensteatern.se/forestallningar/hasseatages-julafton/
 
Välkomna alla!