White week!

Black friday, singles day och black week... Jag blir så oerhört trött på all reklam att jag inte shoppat annat än nödvändig mat den här veckan. Win-win för både mig och kontot.
 
Veckan har varit vit på många sätt. Nykter är jag ju alltid men nu har vi också fått lite snö och det är så vackert och ljust ute. Eftersom jag spelar på kvällarna blir det extra viktigt att komma sig ut för en promenad under dagtid. Idag laddade jag mycket D-vitamin med en lång sväng.


Som en tavla!


Älskar solen oavsett årstid.

Annars har det som vanligt varit full rulle med jobb den här veckan. Ledig i söndags men hann knappt sätta upp julgardinerna förrän jag fick besked att mamma åkt in på lasarettet. Tur att allt gått bra och att vi är fler syskon som kan turas om. Hon är hemma igen efter en antibiotikakur och verkar må bra.

I måndags hade jag spelledigt från Västerbottensteatern och hade då bokat in "Café på turné" på biblioteket i Kåge.
 

Älskar att stå på scenen med strålande fina Saga! Våra biblioteksshower är så roliga att spela och det blev en fullsatt och supertrevlig afton!. Nu på måndag är det dags för biblioteket i Jörn och nästkommande måndag kommer vi till Boliden. Vi ses!

Tisdag ägnade jag åt planeringsarbete och en del nödvändiga bokningar av flygresor mm inför den kommande konserten i januari. 


Onsdag var det föreställningsdags igen och "HasseåTages julafton" är verkligen en liten karamell. Så roligt att få vara med! Hela dagen gick dock åt till att se film och serier som skulle presenteras i Go'kväll. Jag får ro med alla åror nu men det kommer vila och bättre tider framöver.
 

Mindre krullig var jag i torsdags när jag tog plats i Go'kvällstudion för program som bandades inför tisdagens sändning. Joo, man måste passa på med selfiesar när man blivit sminkad och fixad av duktiga tjejer!

Här repar jag med roliga studiomannen Johan som även han tipsar om film!
 

På tisdag är det dock jag och Tara som kamperar och Pia var programledare för mitt sista program för i höst. Jag har nu tackat jag till att fortsätta till våren och får då återgå till mitt boktipsande. Det känns såååå roligt!

Jobbig hemfärd från Umeå med mycket trafik och värsta snöröken men det var bara att köra lugnt - och jag hann som tur var hem i tid till föreställningen på kvällen. 


All nysnö gjorde sig bra i våra tujor som fått ljus det här året. Fick lite julstämning när jag slutligen kom hem och vi längtar efter att få hem barnen! 
 

Igår spelade vi igen och jag fick också kärt besök av Åsa och Ola som kom, såg och begåvade mig med massor med godsaker från Stadskällaren. Stort tack! Så gott att mumsa på smarriga ostar när jag kom hem...
 
Det vackra vädret fortsätter men idag blev jag ofrivilligt ledig i afton då en av kollegorna är sjuk och vi ställt in dagens föreställningar. Trååååkigt men jag passar på att njuta av en ledig dag och hoppas att han tillfrisknat till på tisdag. 

Nästa vecka händer det också mycket kul. Jag har fått ett nytt jobb som offentliggörs på onsdag och på tisdag är jag bjuden på rolig tillställning. Nu ska jag dock vara mindre glamourös och passa på att städa badrummet. Tjingeling!