Premiärvecka!

Rep, genomdrag och jobb ända in i kaklet... Den här veckan har verkligen varit fullmatad men också väldigt lyckad då vi ju genomförde premiären i torsdags på ett alldeles strålande sätt. Jag snubblade visserligen lite på ordvalet i ett par repliker men tillsammans med alla fina skådespelare i den här härliga ensemblen känns det ändå tryggt! Nu återstår bara det roligste av allt: Föreställningarna och publiken!


Med de här galna och roliga perukerna kan man inte bli annat än glad när man kommer till jobbet!
 
Alla blir precis så krulliga och gulliga som en julföreställning kräver. Här är jag flankerad av Kågis och Micke!
 

Nils, Simeon och David är precis lika söta!


Och Jonas passar sjukt bra i den här frillan!


Med bästa Kågis som en av två lysande musiker har det lust att bli bäst!

Innan vi drog igång premiärföreställningen i torsdags hade jag hunnit göra direktsänd radio och såg tillbaka på veckans rep, publikgenomdrag (med avbrott för brandlarm...) och genrep som jag tror gick helt OK. Det svåraste har nästan varit att komma ihåg vad som ska plockas fram och bort under föreställningen. Vi bygger om en del så det är inte bara texten och sångerna som ska sitta.


En sista finputsning i logen innan start - sedan var det bara att åka!
 

Och efteråt var teaterchefen så nöjd. Vi skålade och samlades för premiärfest med middag och presenter. Stort Tack till fina ensemblen som kom med bästa paketet; Massor med Ramlösa Lime/fläder och tandpetare - preciiiis vad jag behöver. Ni är för söta! :)

Jag trivs bra i det här gänget och det känns som om alla har lika roligt. Därför blev vår första lediga kväll igår också en utemiddag tillsammans.


Vi gick på Stadskällaren och firade fina David som fyllde 36! Grattis igen!


Sikrom på råraka... Mmm...


Och underbar röding med läckra tillbehör och pasternackchips. Gott!


Jag hann nog inte fota alla men Nils hängde med och det är skönt att sitta och surra tillsammans utan att prata jobb.


David fick matiga presenter och blev glad!


Kågis var betydligt mindre förskräckt än på bilden... haha!

Och sötaste Firelle som är sååå begåvad! Väldigt roligt att lära känna dig! 

Nu har vi genomfört vår första matinélördag med Akt 2 (Karl-Bertil Jonssons julafton) för barn och familj och direkt eftereråt en tvåaktare för mer vuxen publik. Roligt och lite svettigt men nu blir det vila ett par dagar och det behövs. Jag kommer dock inte att vara helt ledig. Det blir planeringsjobb inför den kommande konserten med Peter Fjällström 25 januari och även en föreställning av "Café på turné" tillsammans med Saga på Kåge Bibliotek på måndag. Jag älskar mitt jobb!

Ska dock unna mig sovmorgnar, motion, vila och god mat. Nu har vi precis avnjutit laxlasagne och ser fram emot glass och serier i TV-soffan. Önskar er alla en sköööön fortsättning på helgen! Hoppas vi ses framöver på Västerbottensteatern!