Inspirationsdag!

Dagarna går fort igen och den senaste veckan har jag naturligtvis hunnit med massor. Förra torsdagen åkte jag till Umeå då jag bokat en inspirationsdag bara för min egen skull. Det kändes bra när jag bokade men i ärlighetens namn blev en dag i Umeå mer en stressfaktor när det väl var dags. Nu struntade jag i det och åkte i alla fall - och det var tur!
 

Maria "Sally" Lundqvist inledde och väckte mycket skratt då hon också raggade upp en man i publiken som fick hjälpa henne av med stövlarna (som hon naturligtvis gick in åt någon...)


Han gjorde verkligen en strålande insats! Ja, hon också!


Nästa talare var Jörgen Oom som pratade om Rätt Mental Inställning och han är en psykolog med lång erfarenhet - och en suverän föreläsare!


"If it's to be - it's up to me!" Så är det. Vi kan inte förändra någon annan än oss själva. 


Måns Möller pratade om livet i allmänhet och sin autistiske son i synnerhet. När livet förändras måste man tänka i nya banor och det var det genomgående temat under dagen. Han har samlat in pengar genom att cykla över nästan hela världen - och brinner verkligen för alla barns rätt till aktiviteter. 


Och så över till min favorit, Elaine Eksvärd, som pratade om härskartekniker och besvärliga människor. 
 

Entusiastisk, lysande och kunnig! Du är så bra!
 

Maria Lundqvist skötte mellansnacket! 


Och Martina Haag pratade om sin löpträning, skilsmässa och andra förändringar i livet. Kul!


Jag hann krama om Elaine och naturligtvis ta en gemensam selfie efteråt!
 
Roligt var det också att träffa Martina som faktiskt jobbade som skådis på Västerbottensteatern när jag var där. Hon hälsar till hela gänget!

Jag trodde inte att hon skulle känna igen mig men hon kom till och med ihåg revyn och ett par av mina slagfärdiga vitsar... haha! Jag fick hennes signerade kokbok och den ska jag testa framöver. Ska också anamma hennes löpstil som är lååååångsam - men bättre det än inte alls.
 
En rolig och inspirerande dag där jag fick idéer både till egen föreläsning och en del handfasta råd när livet krånglar. Att vara öppen för förändringar gör det mesta väldigt mycket lättare!
 
Sedan var det bara att köra hem för att packa inför den resa som vi nu befinner oss på. Mer om den kommer i nästa inlägg. Ha det fint alla!