TV, teater, finbesök och 90-årskalas!


På tisdag kan ni se mig i rutan igen då vi bandade Go'kväll tidigare i veckan. Ibland är det trångt i studion och då får vi göra så här - men programmet spelas in som en direktsändning så det är bara att tuta och köra.

Det roligaste med mina uppdrag i SVT är ju alla fantastiska människor jag har glädjen att få träffa och den här gången blev det ett program fullt av girlpower:
 

Designern Bea Szenfeld, kokboksredaktören Johanna Kullman och författaren och föreläsaren Christina Stielli! Inte tråkigt en sekund.
 

Glada skratt redan innan vi skulle köra igång! Utmärkta programledaren Linda Olofsson höll i taktpinnen den här gången också. 

En glad kvintett! Tack för en superfin dag allihopa!

Och när jag ändå var i Umeå passade jag på att åka till Profilteatern för att se deras underbara föreställning "Ziggy och Isprinsessan". Det är en alldeles fantastisk pjäs av Linda Wincent om en lite tilltufsad familj på 80-talet. Jag såg den med elever från åk 6 och de var till synes lika tagna som jag av en fin historia, lysande skådespeleri och underbara lösningar. När föreställningen var slut ville ingen lämna salongen... 
 
Rörande, starkt, fint, roligt och fartigt med projektioner, musik av The Cure och en historia som engagerar! Stoooooort tack alla fina - vilka lysande skådisar ni är! Jag kommer att bära med mig den här föreställningen lång tid framöver...
 
Annars har jag mest jobbat på hemmaplan med texter och förberedelser inför min och Sagas nya show, städat - och självklart promenerat!
 

I slutet av veckan blev gatan och gångvägen skrapad och som ni ser har vi gott om snö!


Den underbara solen har varit med mig. Ljus och rörelse är en sådan energipåfyllning för mig och samtidigt rensar man hjärnan på ett bra sätt. Jag älskar't!

Fredag kväll fick vi finfrämmande då Emilia och Ludde kom för att ha myshelg och packa ihop hans lägenhet. De flyttar nu till Köpenhamn och vi längtar efter att åka ner! I lördags genomgick vi dock första prövningen då Ludde visar sig vara en Djurgården-supporter!


Intressant första slutspelsmatch... haha! Ja, vi enades senare om att heja på Sverige i EM-kvalmatchen mot Rumänien.


Ludde är en fin kille på alla sätt och supporterläget får vi bara acceptera. Vi bejakar ju olikheter!


Serverade skrejtorsk till middag och vi åt oss igenom hela kvällen... Det känns i kroppen - och idag har vi bara fortsatt.

Laddade med våffelsmet, grädde, sylt och blåbärsmousse åkte vi till Lövånger innan lunch idag för att arrangera 90-årskalas för svärfar. 


Ulf och Krister startade upp köksjobbet när vi kom fram!


Och Sture var lite konfunderad över vad som skulle hända...


...men så kom Sonja från sitt boende och då blev det genast bättre!


Mamma fick också följa med idag och det blev många glada gäster på kalaset där vi också firade Sonja som fyllde 88 tidigare i veckan.


Svärfar fick en ny klocka så nu hoppas vi att han kan hålla lite koll på tiden.


Och vi tog lite bilder tillsammans!


Ja, även med fina svärmor Sonja!


Hon fick också paket och Berith hade hittat en smart "saccosäck" som kan hålla en bok för den som gillar att läsa men inte har så mycket kraft i armarna.


Mamma var i strålande form och har nu bestämt sig för att spara ut håret lite. Fint!


Familjebild!

Och lite fler paket!


Ulf hade gjort en fotobok med bilder från Önnesmark och det blev så uppskattat!


Många glada igenkännanden!


Det blev full fart på kalaset med familj, släktingar och vänner! Här kom en av "Pedersflickern", som ju var gamla grannar i Önnesmark, med blomma och present.


Hon hade med sig en bild av flickorna som nu blivit mer vithåriga.


Vi gräddade våfflor i parti och minut, sjöng sånger tillsammans och här hade vi övergått till tårta och kaffe. 


Berith hann få sig en pratstund med Gerd och Tage och sedan hann jag inte med att ta fler bilder. Det blev full rulle för oss som fixade - men glada miner och nöjda jubilarer! Ulf och Berith är duktiga på att supporta sina föräldrar och jag och Krister är inte rädda för att hugga i. Det går bra när man hjälps åt!

Nu har vi tagit en promenad och landat i soffan för lite TV. Skönt! Imorgon bitti har Emilia bokat flyg från Luleå 06.00 så jag gissar att vi måste upp tidigt och skjutsa... Men då hinner vi å andra sidan äta frukost med Oskar. Allt löser sig!