Racervecka igen

Time flies och den här veckan har gått i en rasande fart! Vi började tidigt i måndags när vi skjutsade Emilia till flyget redan 04.00... OMG! Jag är verkligen ingen morgonmänniska, men tidiga avgångar från Luleå har ju det fina med sig att vi också hann äta hotellfrukost med Oskar! 
 

Myyyyys och väldigt gott! Vi tar alla chanser vi får att träffa finbarnen!

Sedan hem till jobb och fix men vi var rätt "bakis" hela dagen då sömntimmarna blev alltför få. Men de tar vi igen! Jag och Saga har jobbat på med vårt manus i veckan och nu gäller det verkligen att börja korta i vårt digra material... 


Men vår biblioteksshow från A till Ö; "Café på turné", känns verkligen såååå rolig att få göra! Vi har bokat in teatersoppa i höst så det blir mer och mer på riktigt.

Lite ärenden på stan för att hitta rekvisita gjorde att jag besökte Ingmar Inredning som byggt ut och utökat klädavdelningen. De har så mycket fina saker:
 

Den här egentillverkade lampan ville jag bara haaaaaaaaaaa!
 

Precis lika mycket som den här toaletten jag såg på facebook... Underbar!
 
I verkligheten gick jag också in på Intersport för lite annan rekvisita och där passerade jag den aktuella hörnan där jag gärna hade köpt inflyttningspresenter till Ludde och Emilia...
 
Och nej, de hade inga kuddar med Djurgården Ludde... 

I övrigt har jag fixat fötterna hos bästa Susanne på Fothälsan (du är bäst!!), haft möte med Pär och Jögga om ett kommande företagsevent och varit i sändning i Go'kväll med så många positiva och glada kvinnor. 
 
Se peogrammet här om ni missat: Go'kväll 26 mars Nu kommer jag med i ytterligare ett program 9 april och då får jag också dela ruta med en idol! Längtar!

I onsdags hämtade jag massor med gott kalvkött som jag beställt - lokalt är ju fantastiskt! Och då jag redan innan varit duktig på att hamstra så blev frysen naturligtvis full igen. Bara att sätta igång lite projekt som att köra den mindre attraktiva "rullen" i min sous vide:


Joo, den blev riktigt mör och god! 
 

Och de utrymmeskrävande benen hamnade i grytan vilket resulterade i en jättegod köttsoppa som räckte till många.
 
Under veckan har jag också haft glädjen att träffa Karin och Tina och utbyta livsvisdomar över te och scones. Ovärderligt! Har också lunchat med teaterns konstnärlige ledare, läst böcker, och lyssnat på intressant föredrag på Rotary där vi fick information om Guldstadens Tjejjour:
 

Lisa Nilsson berättade om deras fantastiska arbete! Är du intresserad av att jobba ideellt så hör av dig till dem.
 

Snurre och hans grannkompisar leker och har kul ute på och under släpvagnen och själv har jag ägnat helgen åt föreställningar. 

Äntligen kom vi med "Räkna med mord" till Skellefteå! Tusen tack till Västerbottensteatern som ordnat så bra! Fin publik och glada kollegor. Kunde inte blivit bättre!
 
Om jag var pigg i fredags är jag desto tröttare idag då jag jobbat ikapp lite planering men nu ämnar äta glass och landa i soffan. Ännu en magisk vecka har passerat!