Walkabout

Äntligen är jag igång igen med lite bildbombande från Kroatien. Nu tror jag inte att det är så många som väntar på att få se mina foton på mat, berg och sol men det här är mitt fotoalbum och mina minnen. Jag gillar ju att gå tillbaka och uppleva saker ännu en gång och den här resan är inget undantag.


Vi har ätit (MYCKET!) god mat i enorma portioner... Två kilo fisk (med ben...) på två personer är något utöver det vanliga även för en fiskälskare som jag. Tack till Leif och Åsa för tipset om "Jez".


Risotton var tydligen också en mastig portion.


Urban ser nöjd ut med musslorna och det var han även efteråt!


Coolaste drycken fick ju jag! Haha!

På torsdagen inledde vi med en lite bergig promenad då vi skulle söka upp en av Europas vackraste stränder, Nugal.


Sol och fint! 


Vackra vyer!


Utsikt!


Insikt!


Och fin vandring längs havet.


Pinjeträden söker vatten...


Och den primitiva skyltningen kunde ju ha gett en hint om var vi var på väg.


En ensam fiskebåt.


Och plötsligt så bredde den ut sig! Avskild och omgiven av bergen är den en riktig pärla. Här skulle man kunna hänga resten av dagen. Om inte...


Ja, vissa hann ända fram innan de såg texten; Nudist Plaza...

Det fanns en naken man på stranden när vi kom men han tog på sig en t-shirt när vi stegade ned på stranden. Jag trodde att det första man tog på sig var byxor? Haha! Men här han han gått i idé bakom barrträden och vi valde att inte störa.


Vackert var det i alla fall!


Och den bäste var påklädd!
 

Fin promenad tillbaka med blommor...


...och berg!


Sista biten blev en mer ordnad väg.


Och en selfie är ju given!

Kvällen tillbringades på en utmärkt pastarestaurang vid hamnen och med de här utsikterna är det svårt att vara missnöjd även om vädret under veckan inte varit det bästa.

Fredag laddade vi för båtutflykt och höll tummarna för soooool!