Lugna gatan...

Jag är bra på att sitta stilla - åtminstone om jag får göra det i solen med en bra bok. Men man blir trött på det också - lite rastlös - och när jag försöker göra annat här hemma blir det omständligt med kryckorna och tar sådan tid... Tålamod är kanske inte min starkaste egenskap? Haha! Det är tur att jag ändå är positiv!
 
Men det kryper i kroppen när jag inte får gå på mina dagliga promenader - behöver röra på mig och tankar också kraft när jag är ute. Har dock fått ett kanonbra träningsprogram för hela kroppen så jag gör det jag kan för att hålla mig i form. Och äter naturligtvis alldeles för ordentligt... haha! En vecka har gått och sju återstår så det är bara att bita ihop.
 

Middagarna i uterummet är värdefulla och det blir mycket sallader och massor med meloner. Lite TV-serier och spontanbesök. Tack Åke och Kattis för fina boken och för att ni kom! <3

Gott och fräscht!

Bläddrar också mer på sociala medier och följer med glädje underbara Stina Wollter som på ett modigt sätt står upp för allas vår rätt att duga som vi är! Hon får tyvärr en hel del angrepp av praktarslen som bara tittar på yta och som påpekar att det hon gör är fel när hon hyllar ett ideal som inte följer deras norm. Det är orättvisa påhopp mot en människa som verkligen behövs i en skev värld. Stina stöttar såååå många kvinnor och hjälper oss att börja tycka om oss själva. Därför älskar vi henne särskilt mycket!

Därför lånar jag också den här bilden som är en del av hennes svar på ett av påhoppen på instagram:


Du äger!

Men jag blir ju som sagt lite rastlös och då är det kul med utflykter som den i onsdags då vi åkte ut till Anki och B-O i Boviken på go'fika och mys med yngsta barnbarnet Ester! 
 

Vilket litet sockergryn! Såååå söt!


Det är ju omöjligt att hålla sig från att "mukas" och dra in den där ljuvliga bebisdoften!


Gladast var hon dock hos mamma Jonna! Så roligt att få träffa hela er fina familj!

Om Ester var ett litet gull så var Gottfrid ett desto större:

Han växer så det knakar och ser numera ut som en mindre älgkalv... Ulf, som inte sett honom live, blev lite chockad - men det är en supersnäll vovve!


Är man stor måste man vara snäll... :) Stort tack för trevligt sällskap och gott fika!

Vi har också haft turen att ha Oskar här i helgen då Trästockfestivalen alltid innebör besök. Jag fick tyvärr ställa in det här året då jag både blir trött och fick lite ont. Sonen orkar desto mer så igår åkte vi för att hälsa på "gamlern".


Farmor blev glatt överraskad! Kärlek!


Maken var ute tidigt igår och plockade blåbär så han fixade blåbärspaj till fikat!


Smarrigt och mysigt att sitta ute en stund även om vi fick dra oss till skuggan efter ett tag.


Underbart att få vara tillsammans med dig fina Oskar!

Och glatt överraskad blev också mormor när vi tittade in för en kopp the och lite kramar på hemvägen! 

En fin dag för oss alla och idag skiner solen nåt' alldeles fantastiskt! Njuter med en bok men ska också få gå på 50-årsfest ikväll så det blir lite rolig omväxling i sjuklägret! Ha en fin fortsättning på helgen alla! :)