Detta har aldrig hänt...

Nej, jag ska minsann inte skriva om saker jag inte har upplevt - men det är tio dagar sedan jag bloggade sist och det kan bara bero på ren och skär lättja... eller jobb... eller begynnande demens... eller värmen... eller kylan... eller vad som helst. Men livet har rullat på och allt är bara bra!
 
Vad har då egentligen hänt under de senaste dagarna? Jag läser, tränar, äter och frodas - samt jobbar naturligtvis en del.

I tisdags var det dags för ännu en sändning i Go'kväll och när man fått sitta i sminket måste man ju ta selfiesar... Bättre förutsättningar får man faktiskt inte... haha! 
 

Ett roligt program där jag både tipsade om böcker och fick prata om självhjälpsböcker tillsammans med Professor Emeritus i psykiatri, Åsa Nilsonne. Kul att ses!


Alltid så utmärkta programledar-Linda och Åsa innan sändning!


Och här är jag mitt i programmet! Mina boktips var Frida Moistos "Som Nitroglycerin" och Marianne Powers "Ett bättre jag". Fick så otroligt fin respons både från redaktionen och min kära kollega Ingalill Mosander som verkligen öste på så att jag blev rörd...

TV har verkligen stor genomslagskraft och jag har stött på människor på olika platser i världen som undrar var vi setts - senast i Stockholm där en kvinna kom fram till mig på Zara och sa; "Nu vet jag var jag har sett dig. Du är bra och rolig att lyssna på!". Jag tackar ödmjukast för allt beröm!

Biblioteket i Vindeln fick in en artikel i VK och glädjen över mitt besök där är väldigt ömsesidig. Kul!
 
Men jag har ju inte bara varit ute och flängt. Här hemma har jag röjt garderober och fick skicka bort massor med kläder som jag inte använt på länge och nu inser att jag inte kan ha eller behöver. Sååå skönt!
 

Efter en röjning i vardagsrummet fick den röda mattan åka upp på vinden igen och jag spontanköpte denna rutiga sak på Öhmans utförsäljning. Maken, som inte var hemma, blev som tur är lika nöjd.


Snurre blev dock inte bortstädad utan poserade glatt med sin "Råttis".
 

En del promenader har det blivit där halkan varit värsta motståndaren.
 

Det här är inte kul... Det är tur att vi har både icebugs och broddar (dock ej samtidigt!).


Under en sen kvällspromenad fick jag syn på månen som var (oskarp, jag vet) rund som en boll... Det har inneburit lite störd sömn även om jag hört att den kopplingen ska vara högst inbillad. Men nu tror man ju på precis vad man vill! Haha!
 
Har under veckan haft Tina här hemma på kaffe, ätit lunch med Saga och börjat planera en ny show, spelat in Podd tillsammans med Matilda Kjellmor på Västerbottensteatern och även träffat mina fina vänner i hälsogruppen Kasam. Fina och lärorika möten där vi under det senaste "provpratade" om värderingar. Ankis träningar i Kasamgaraget känns också i kroppen - men det är baaaara bra!


Läser min utmärkta almanacka varje dag och den här från igår väcker positiva tankar!
 
Därför måste jag väl säga att mitt nya körkortsfoto är helt okej... haha! Ovant att se sig själv stirra utan glasögon - men vem bryr sig (sa hon som försökte ta 40 selfiesar efteråt men ändå inte blev nöjd... hahaha!).
 
Nu verkar kylan ha släppt greppet igen så jag ska packa ihop och åka till Umeå för att spela "Räkna med mord" den här helgen.

Ser verkligen fram emot att träffa mina fina kollegor och nu har även Skellefteå tur som får föreställningen på Västerbottensteatern 29 och 30 mars. Välkomna till en helkväll med trerättersmiddag och mordgåta! Se mer info här: Räkna med mord Skellefteå