Sista veckan och jullov!

Det blev en hektisk avslutning på december men en alldeles underbar och vit julledighet med de bästa av de bästa; Familjen! <3

Snön lyser kanske inte så mycket på den här bilden men jag desto mer:

Ledighet med dagliga promenader mitt i det vita gör under för humöret och själen!

Sista spelveckan med "HasseåTages Julafton" var precis lika rolig som övriga veckor men nu spelade vi sju föreställningar på fem dagar och med allt julstök och städning hemma kände jag behov av vila i hela kroppen. Sååå glad över den här spelperioden med superfina ensemblen. Ni äger och jag har verkligen njutit!


Förra måndagen var det julfest på teatern och förutom god mat och roliga tävlingar auktionerades också de tavlor som prytt foajén ut. Det blev glada strider och mycket pengar in till Kvinnojouren i Skellefteå. Kändes gott att göra gott!


Vernissage med bubbel och snacks!


Fin julsång och musik av Nicke, Fransesca och Arnoud!


Utslagstävling mellan vinnade lag där de skulle slå in paket - med handskar på!


Theresa, Petter, Kristina och David kämpade...


... och det här laget gick vinnade ur striden! Grattis!

Ett par speldagar senare kom jag hem efter show och kände att det fortfarande fanns energi över - särskilt när maken varit en sådan hjälte här hemma när det gäller städning och röjning. Han har t o m dammsugit taket i vardagsrummet! Heja dig Ulf!


Så jag kunde i lugn och ro klä granen som vecklat ut sig på bästa sätt.


Blev fin och väldigt sparkling...


Vår lilla hustomte såg ut att vänta på att vi skulle gå och lägga oss så att han kunde gå loss på glittret... haha! Men det var överdriven oro. Han har tagit det väldigt soft.

Och så kom torsdagen då min riktiga julfeeling inleddes! Först två föreställningar med bästa gänget och sedan en sen hämtning på Falmark...

Så landade de till slut; Emilia och Ludde! Välkomna hem! <3 Planet var försenat och ungdomarna hungriga så det blev lite nattamat via Max Drive-in! Riktig julkänsla... 

Dagen efter kom även Oskar och Emma och jag var så lycklig när jag kom hem efter show och fick krama alla! Barnen passade också på att se föreställningen och det är ju roligt när man kan visa upp det man jobbat med. 


Sista dagen med gänget... Här är jag sminkad och klar ungefär samtidigt som Micke anlände till teatern... haha! Jaa, jag gillar att vara ute i tid.


Med fina David i soffan en stund. Tack för fint samarbete!


Här är Karl-Bertil Jonssons föräldrar på gång att tejpa myggor och lägga sista handen vid sminket.


Gruppbild med hela fina gänget efter den första av våra två föreställningar den dagen. Varma kramar och stort tack till Markus, Micke, Nils, Jonas, Ronald, David, Oskar, Simeon, Kågis och Firelle! Det här gjorde vi bra.

Skönt att landa hemma hos familjen i lördags - och även att efter sovmorgon få vakna till färdig julfrukost signerad Oskar och Emma! 
 

Dukat och fint firade vi fjärde advent och bjöds på allt från nygjorda köttbullar till tomtegröt.
 

Bästa frukosten ever!

Det blev också en supermysig dag och vår alternativa julafton då Oskars Emma skulle jobba resten av veckan. Vi har verkligen haft en soft jul. Inga julklappar utan istället en gemensam resa till våren. Inga måsten och bara kärlek!


Jag ville dock stötta åtminstone en lokal butik så det blev Norrlandströjor till hela gänget. Ludde, Emilia, Emma och Oskar! Ni är så fina och vi älskar er!
 

Men en julklappslek måste man ju ha och det blev hårda strider med mycket skratt där barnen av någon anledning gick hem som vinnare - och nej, vi lät dem inte vinna...


Ulf tog dock hem bästa klappen - Julsill till katten... haha!


Emma vann det lilla hockeyspelet och vi hann naturligtvis med några hårda dueller...

Ludde var, inte helt oväntat, den stora vinnaren... 

Uppesittarkväll med kusin Johan på besök (och som vanligt inga vinster) och så kom då julafton till slut. För min del var söndagen med familjen den bästa julafton jag kan tänka mig så förväntningarna på själva dagen var på en lagom låg nivå. Kändes fint att istället åka till Lövånger för ett besök hos svärfars. 


Farmor med fina familjen!


Farfar var inte pigg och ville inte heller stiga upp. Berith fick i honom lite mat men vi blev minst sagt oroliga över hans dåliga allmäntillstånd. Det visade sig vara välgrundad oro och på juldagen fick han åka ambulans in med både uttorkning och en bruten höftled som diagnos... Stackare! Nu är han i alla fall opererad och förhoppningsvis på bättringsvägen.

Juldagen blev med andra ord lite splittrad. Ulf och hans syster befann sig på akuten tillsammans med sin pappa och jag hemma för julmiddag med min syster och familj.
 

Damerna Lindgren! Inte oft vi får till en gruppbild där lilla mamma också tittar in i kameran. Hon har nog haft en bra jul. Julafton hos Malin tillsammans med Roland, Juldagen hos mig och Annandagen hos Lars i Önnesmark. Full pott!

Jag och Malin samlade ihop resterna av våra julbord och det blev en perfekt blandning där vi fick chansen att åtminstone rensa några av faten. Sötast var som vanligt Max och My som var julfina och alldeles underbara!
 
Idag har jag bara skottat och sedan sett serier i TV-soffan, lite blogg, lite jobb, en dusch och ikväll pizza. Kanonbra annandag och en underbar julledighet med de allra bästa! God fortsättning på er alla!