Fin vecka och nytt jobb!

Veckan har (som vanligt) varit välfylld med jobb och roligheter. Den största händelsen är att det nu blivit offentligt att jag blir ny producent på Nordiskt Berättarcentrum fr o m 1 januari 2020. Sååå kul!

Tjänsten är på halvtid och det passar mig väldigt bra. Jag vill ju gärna fortsätta med att själv stå på scenen då och då, att arrangera event och att boktipsa i Go'kväll. Nu får jag chansen att göra allt som jag tycker är roligt!

Kul redigering på Norrans webb där man tydligt ser att Aldred E Neuman från Mad är lika glad som jag! Haha!

Det blir spännande att lägga upp strategier tillsammans med hela gänget på NBC och vi börjar planeringsarbetet redan på tisdag. Fram till jul har jag dock fullt upp med "HasseåTages Julafton" och det har verkligen varit ett stort nöje att få vara med!


Glad och krullig en vecka till! 

I måndags avslutade dock jag och Saga höstens föreställninar av "Café på turné" och vi hoppas kunna spela den även till våren. Det har varit så roligt och vi har haft så fin publik!


Glada och fnissiga i Boliden inför sista showen!


Finaste biblioteket tog emot oss med ljus och värme!


Vår lilla scenografi passade perfekt bland hyllorna.

Men nu längtar jag inte bara efter arbete. Ser verkligen fram emot att barnen ska komma hem och fira jul. Det kommer att bli så sköööööönt med ledighet och familjedagar! Satt och bläddrade igenom gamla bilder i datorn och blev lite nostalgisk - både av familjebilder och av snö! Under dagens promenad var det mest bara slask men 2009 hade vi rejält med snö i december:
 
27 dec 2009... Wow! Jag har inget emot snö på vintern men den här mängden behöver vi kanske inte... 

Nu fortsätter en vilsam söndag i TV-soffan. Ny säsong av Bosch på Viaplay rullar just nu och det är precis lagom ansträngande... :)