I'm leaving...

...on a plane to Edinburgh imorrn bitti. Som jag längtar! Jag och Maria på Akademibokhandeln ska åka till "Edinburgh International Book Festival" i fem dagar och det ska bli hur kul som helst. Dessutom ska vi få hänga med supertrevliga journalisten och författaren Sophie Dow hela helgen.
 
Har precis packat väskan och enligt rapporter så ska det regna i Skottland. Eller rättare sagt; "Om det inte regnar så börjar det snart..." Därför kan man ju se dagens rejäla skur som en repetition?
 
Herregud vad det öste ner! Och när jag stod där på bron för att ta en bild så kom plötsligt en åskknall som nästan skrämde skiten ur mig... Haha!

Men regnställ och paraply ligger nu redo i väskan så jag känner mig förberedd. Värst blir det väl för "häl-vetet" men jag har tagit med tossor i plast mm för att göra fodralet mer tätt. Det är ju öppet i tån...
 

Förutom skön trängsel med andra besökare har vi bokat evenemang med flera intressanta och roliga författare.

Den danska Sofie Hagen pratar/ståuppar om sin bok "Happy Fat" och vi ska också lyssna på Ian Rankin, Ragnar Jònasson, Arne Dahl, Alex Gray m fl
 
Dessutom ska vi kika på slott och utsikter, dricka te, läsa böcker och åka på busstur till högländerna och Loch Ness (jag kanske får vicka som monster?). Under augusti pågår även teaterfestivalen "Fringe" och vi har självklart bokat biljetter till ett par föreställningar. När vi ska sova har vi dock inte bestämt... haha!
 

Fick fint bokpaket igår... Det här lockar verkligen!

Spännande! Den kanske får följa med?
 
Nu ska jag träna lite och avrunda med en hemgjord pizza. Ombyte förnöjer va? Igår tränade jag ett härligt cirkelpass med Anki och det är så skönt att känna att kroppen fått ta ut sig. Jag sover som en sten efteråt och saknar verkligen motionen och mina raska promenader. Får göra de övningar jag kan och längtar tills jag blir av med stöveln. Bara några långa veckor kvar nu - och sedan rehab... 
 
Men först Edinburgh!
 
 
 
 
#1 - - Lisa:

Va roligt att åka till Skottland. Jag har också varit i Edinburgh men det är jättemånga år sedan men jag älskade verkligen den staden :)

Svar: Det blir mitt första besök och jag ser verkligen fram emot resan! :)
Monica Lindgren