Iggesund och sedan hem!

I måndags gjorde vi vår sista stopp i Iggesund och körde in på Ankarmons Camping som väl inte var riktigt öppen men vi fick info av ett par som skulle åka därifrån så allt ordnade sig med swish och koder. Vi var faktiskt ensamma där men det gör ju ingenting. Skönt att få tillgång till toa och dusch i deras enorma sporthall som låg bredvid.
 
På kvällen tog vi fram cyklarna och åkte en tur in till samhället för att kika lite mer. Och vi hamnade på det gamla bruksområdet.
 

Iggesunds bruk från 1685 är en tidigare skogs- och stålindustri som numera står kvar och inrymmer bruksmuseum. Nu var det inte öppet så här på kvällen annandag påsk men vi gick runt och kikade på den genuina miljön.


Help!


Vackra stenar på fasaderna kunde ibland tas för en sur gubbe...


Ja, här var det definitivt en!


Fiskmåsar!


Vackra fönster!


Vackra hus som kanske någon gång inrymt en godsägare?


Tisdag morgon åkte vi hem efter ett traditionellt stopp på IKEA i Sundsvall. Man vet aldrig vad man behöver - och köttbullarna mättar! Bilen har nu gått 1000 mil och känns som vårt andra hem.

Resten av veckan har jag jobbat - med event och med repetitioner av min och Sagas föreställning som faktiskt får premiär onsdag 15 maj 18.00 på Stadsbiblioteket! Såååå roligt! Material kommer!


I fredags hann jag med en Rotarylunch och vi hade celebert besök av bästa Svedjan Ost! Pär och Johanna Hellström är sådana kloka, varma, smarta entreprenörer och bönder och jag älskar deras ostar! Jag blir också glad bara jag ser dem... :)

Nu har jag jobbat hela helgen eftersom man på ett helt naturligt sätt ligger efter om man fyller dagarna till max under tiden man är bortrest... Men jag är snart ikapp och imorgon ska jag vara heeeeelt ledig! Jag går/springer några kilometer varje dag och det går bättre och bättre. Tror att det är därför jag också får så mycket energi och sover som en stock. Win-win.

Lördagkväll blev det mys med finaste syskonbarnen då föräldrarna skulle ut och äta. Sån tur att jag köpt lite presenter på resan!


Stoooora såpbubblor är alltid roligt!


Långa!


Många!


Och tillsammans!


Glada och fina Max!


Stora och fantastiska My med kompisen Emma!

Vi avslutade kvällen med att göra pyssel då jag köpt häften med olika figurer man kunde bygga ihop. Lite godis, lite tandborstning och sedan var det godnatt. En härlig kväll!

Nu återstår lite material till Café på turné och jag tror bestämt att det blir en lunch ute i solen. Älskar våren! Trevlig Valborgs på er alla!