Självklara val!

Idag gäller det! Världen håller faktiskt andan och jag hoppas att vi svenskar röstar klokt den här gången. Vi kan inte släppa fram politiker som hatar och exkluderar andra människor. Att SD överhuvudtaget kommit in i riksdagen är ett stort misstag. Nu gäller det att värna medmänskligheten och demokratin!


Herregud & Co är som vanligt klockrena i sin analys... Valet är med andra ord självklart!

När jag imorse bläddrade igenom DN var det en hel del "sista-minuten-val-annonser" där jag fick inspiration att justera innehållet och presentera ett nytt alternativ:


"Gör-det-själv-partiet". Med maken som partiledare tror jag vi skulle kunna bygga ett riktigt roligt och bra land! (Delade denna på instagram och fick kommentarer om ett parti vars annons liknar denna - men det här är som ni ser ett alldeles privat initiativ).
 
Nåja, över till allvaret. Det blev en lång jobbdag igår (jag hade flyt och kunde inte sluta...) och sedan lite matfix innan lillebror Roland och Pim kom med både älgkött och karljohansvamp. Tusen Tack! Det blir god köttgryta idag som puttrar för fullt på spisen. Mmm... 

Snurre fick också komma ut och leka för första gången. Han har börjat leva rövare inomhus och behöver göra av med lite överskottsenergi. Det blev en lyckad dag för vårt nytillskott!


Han utforskade hela tomten...


...och särskilt pilen, där han både satt stilla och stundtals började jaga sin egen svans.


Tappar man balansen gäller det att hålla i sig... Haha!

Sedan kom grannen Ida hem från fotbollsmatch och de hittade varandra direkt! Grannarna på andra sidan kommer också att skaffa katter igen så det kommer snart fler kompisar.
 

Tuffa närkamper...
 
...men Snurre la till slut vantarna på bollen!

Ja, det var kanske inte särskilt mycket allvar i den senare delen av inlägget - men det är kul med djur! Idag har jag skjutsat lilla mamma till vallokalen, fikat efteråt och gått en långpromenad. Skönt även om det regnade lite. Nu ser jag fram emot goda grytan och en positiv valvaka!