Jobb och suuuuuuring!

Gårdagen började lite illa då jag trampade snett utomhus (barfota i slippers på blött gräs). Åsså var det "sämmerfoten"... Ja, är huvet' dumt får kroppen lida men det känns lite bättre idag. Det blev därför inga promenader utan istället en heldag framför datorn där jag istället fick mycket gjort. Avslutade sedan på bästa sätt med att träffa tjejerna i Kasam som var bjudna till Anitas stuga för att äta surströmming!
 

Här åker jag, Charlotte och Lollo - überglada och skrattiga - med Anki till Gamla Falmark! Det var bra fart i Teslan och vi behövde inte ens koppla in racerläget "ludicrous"... Den gick löjligt fort i alla fall!


Framme hos Anita där läget vid Falmarksträsket var alldeles underbart! 


Glada, förväntansfulla - och hungriga - på Anitas altan!


Ja, läget alltså... Hur fint som helst!


Och åt andra hållet såg man Sjöbosand!


I det här gänget finns bara handlingskraftiga kvinnor så vi hjälptes åt med det sista. Lollo skar tomater...


...och Ann-Katrin plockade fram.


Eivor, Lotta, Ylva och Annika dukade. Med den här organisationsförmågan var det inga problem att få in 16 pers vid ett bord för 10... 


Där var potatisen färdigkokt!


Annika visade upp sitt fina stugköp som får bli nästa års utflyktsmål!


Varde ljus! Och då var det bara att äta. Här lade jag bort kameran eftersom hunger och surströmming kräver lite koncentration innan man fått klart den första:
 

Klämman! Såååå sjukt gott. Vi åt tills vi var proppmätta och då anlände Li med äppel- och blåbärspajer till dessert... Oj, oj, oj så goda... 

Mycket prat och sköna skratt med fina tjejer innan vi till slut åkte hem. Tusen Tack Anita och Li för allt gott och hela gänget för fantastisk gemenskap!

Kvällen var blå och väldigt vacker!

Nu vet jag inte om surströmmingarna (eller desserterna) levt ett eget liv i min mage i natt men det har inte blivit mycket sömn. Och varje gång jag vaknat till så har katten också gjort det. Vi har umgåtts en hel del i natt... Men sömnen brukar jag ta igen och hoppas vakna utvilad imorrn då jag åker till Umeå för att repa och spela "Räkna med Mord". Nu ska det pluggas text! 

Ha en fin dag alla! :)