Vinterväder och fina möten!

Ett par fina dagar har passerat, snön har gjort entré och jag har jobbat, tränat och ätit gott! Jag har fortfarande sommardäcken på så man får ta det lite lugnt på smågatorna men den här snön kommer med all säkerhet att försvinna så jag känner mig inte så stressad.
 

Vad man än tycker om vintern så måste man ändå säga att det blir vackert ute!

Igår hade jag anmält mig till en Välgörenhetslunch till förmån för Barncancerfonden Norra och vi som samlats betalade bra för ett lunchkuvert eftersom alla pengar gick direkt till föreningens fantastiska verksamhet. Bryggargatan sponsrade en smarrig lunch med smårätter som var en fusion mellan Vietnam och Västerbotten och vi minglade och åt - gott! 


Jonas Fahlman som är ordförande i föreningen berättade om verksamheten och de gör verkligen stora insatser för alla de barn och familjer som drabbas. Allt från verksamhet på sjukhuset till lägenheter och familjeanpassat boende i Hjältarnas hus under behandlingstiden. 

Sotade morötter var en av rätterna och de kompletterades med kyckling, vb-risotto, asiatiska rullar, plättar, sotad forell och annat gott. Den lilla desserten med friterat kokosris och passionsfruktsparfait var en höjdare. Att göra gott genom att äta gott kan väl aldrig vara fel?
 
Sedan blev det kvällspromenad i det moddiga vädret men rätt klädd kan man ju gå hur långt som helst. Avslutade sedan veckan med att göra klart pappersarbetet och nu har jag hunnit ner till vår kommade föreställning Tillsammans som ska spelas 8 december. Det kommer att bli hur kul som helst och nästa vecka ska vi släppa biljetterna. 

Idag har jag mest gjort roliga saker. Fixat mina naglar och varit på en god och trevlig Rotarylunch med fint besök från Bangladesh.
 

Asma Siddika och Mir Hassain har varit i Sverige i åtta respektive ett år och var väl bekanta med Rotary som ju har klubbar även i deras hemland. Nu ville de komma för att se hur vi arbetar i Skellefteå och det var kul och spännande att höra dem berätta om sig själva. 

Vi har ju våra luncher på Scandic och jag måste bara visa upp deras senaste sideboard som var ett skåp i form av en ko. Riktigt roligt!
 
I afton har jag avslutat veckan med ett pass crosstrainer på 360 och det gjorde gott det också! Bra innan man vräker i sig en god middag och lite glass... haha!

Önskar er alla en fin och god helg! :)