Simply The Best!

Vilken magisk eftermiddag! Vi svävar fortfarande på små rosa moln efter att ha fått världens energikick av konserten "Simply Brittish" med Skellefteå Symfoniorkester, dirigenten Ulf Wadenbrandt, Mästerskapet - och fantastiska bröderna Rongedal!


So very goooooood!


Jag och Anna var lyckliga och rosa redan innan det drog igång... Nu känner vi oss saliga!
 

Kan kanske bero på att vi också fick krama om stjärnorna efteråt... Jaa, lite starstruck är vi allt! 
 
Skellefteå har en heeeelt fantastisk symfoniorkester och det är så maffigt att sitta i salongen och känna trycket när de öser på i otroligt fina arrangemang! Vi ska vara rädda om Musikskolan och alla fina lärare som fostrat så många duktiga musiker. Det är ovärderligt för Skellefteå!
 

Och jag ska villigt erkänna att sångare av den här modellen tillhör mina favoriter... Ja, ni tänker rätt. Peter Fjällström är stöpt i samma form och hade passat utmärkt som en tredje broder! 


Magnus Rongedal.


Henrik Rongedal - som för övrigt är 13 minuter äldre. Jag vet inte hur mycket det märks... 

Det var full fart från början till slut och vi sjöng med i aaaaallt! Det kan hända att någon blev irriterad då vi också stod upp ibland - men vem kan sitta stilla när det svänger så här? 
 

Och mitt i alltihopa denna gudabenådade dirigent som ser ut att ha lika roligt som oss i publiken!

Känner mig så stolt över de fina musiker vi har i Skellefteå och är så glad över att de gör dessa konserter tillsammans! Ljud, ljus, arrangemang, solon, körer, stråkar, sångare... Det blev ett sådant lysande paket, eller rätt och slätt "Simply the best of the best"! Ja, det är lätt att bli äckligt positiv en sådan här kväll...

Och jag fick inte bara vara tillsammans med min bästis - utan fick också den här underbara blomman som nu pryder köksbordet! Tusen Tack för en magisk afton fina Anna! <3 Nynnar fortfarande på "Let me entertain you"...