Mmm...

Mycket meningsfullt materialförfattande, minst molnigt, massor med motion, mumsig middag, mätt, mötesfri - m a o mycket munter majdag! :)  

Som ni märker är jag så där äckligt glad igen efter att ha jobbat undan och avslutat dagen med plantering och helt ljuvlig fiskmiddag.
 

Det här kanske inte ser så gott ut men skrejtorsk på låg temp med smör, rivet limeskal, selleri och tranbär är bland det godaste jag vet! 

Det kändes bra med en fräsch rätt efter en dag i solen där jag jobbat hårt med en hyfsat komplicerad ansökan som ska in för att kanske generera pengar till ett kommande projekt. Ja, jag ska harva på några dagar till så jag återkommer väl och beklagar mig när det börjar köra ihop sig... Haha!


Har suttit i solen där jag ju trivs som fisken (igen!) även om vindarna var betydligt svalare idag. Datorn klagar inte heller särskilt mycket av utevistelsen och får jag bara damma av lite pollen kommer den att gå som smort imorrn också.


Det är ju så här det ska se ut... Älskar värmen som kommit, njuter av att vara utomhus och faktiskt också av mina promenad/löpturer som fortsätter varje dag. 
 
Förra året vandrade vi massor i Kroatien just den här veckan men i år får resan vänta till senare. Jag får lov att anpassa mig till jobb och andra utflykter. Vi kommer dock att göra en tur till Prag med bästa gänget och det ser jag verkligen fram emot!

Och mitt i det här osvenskt glada och positiva inlägget hör jag Kjell Höglunds underbart håglösa sång "Man vänjer sig..." som reklamsignatur på TV:n. Ungefär samtidigt lägger syrran ut ännu en klockren och rätt sur betraktelse från "Villfarelser". Båda är bara hur bra som helst men jag viker inte ner mig så lätt.
 
Haha! Så sant, men är humöret på topp mår man bra ändå! Och det bliiiiiir mer sol! Because we're worth it!