Kärlek, tro och mycket hopp!

Den här veckan rullar det verkligen på då vi är ute med husbilen i vårt vackra land! Det började rulla redan på hemmaplan då jag inledde veckan med att åka till Skråmträsk vackra kvarn för en föreställning jag längtat efter att se; Saga Eserstam och Hans Ericssons fina musikteater "Kärlek, tro och lite hopp". Oj, så fint!


Här har det äkta paret tagit plats på scenen och jag satt såklart på första bänk!

Jag hade höga förväntningar och blev inte besviken! Det var ett varmt, kärleksfullt, aktuellt och väldigt personligt program där de verkligen bjöd på sig själva. Saga är ju helt fantastisk på scenen, Hans en lysande gitarrist och tillsammans bildar de en brilliant duo. Att de också känner varandra väldigt väl tillför en extra dimension då de också kan gnabbas och skoja lite både med varandra och om sig själva. Roligt när Saga kommenterade Hans visslande med "men du är väldigt duktig på att spela gitarr..." Haha! Ja, han visslade naturligtvis alldeles utmärkt!

Det blev kommentarer om världsläget, miljön och klimathotet, om personliga rädslor och saker som gör en glad. Ett väldigt rolig och fin föreställning som de garanterat kommer att spela länge. Jag ser den gärna igen! 
 
Efteråt fick jag äta lite glass med dem och ta några sommarbilder på snyggingarna!
 

Tusen tack för en magisk kväll båda två och var rädda om varandra! Ni är unika på ett fantastiskt sätt! <3

Fler utflykter följer den här veckan men nu är internetuppkopplingen så tveksam att jag skickar iväg ett inlägg i taget. Jag har precis skrivit om det här... Man orkar inte så mycket motgångar på semestern. Tur att jag fick mycket nytt hopp i måndags!

PS. Jag är verkligen kärringen mot strömmen... När Saga förespråkade skogspromenader som motvikt till utbrändhet och dieselförbud för att rädda miljön så tvingades jag erkänna att jag sålt min skog och köpt en husbil - som går på diesel... Förlåt! :P