Crazy week - del 2

Nu har vi åkt vidare och jag fick tid över att skriva några rader. Vi står vid havet och solen tittade just fram igen. Nice! Måste ju berätta om själva festen som jag tycker blev så lyckad - och de fantastiska föreläsarna som verkligen fick alla med sig!


När regnet kom i Boviken på torsdagkväll åkte jag ju ut till lokalen för att piffa och där fanns också två av min pålitliga vänner Tina och Karin! Den här bilden är från festen där de också hjälpte till. Såååå fina och duktiga på allt!
 

Natten kom obönhörligt närmare men innan jag åkte hem satt alla tygerna på plats (Tina gjorde det största jobbet!) och borden hade börjat dukas. Peter och Jörgen hade byggt ställning i taket och nu återstod piffet. Jag ritar alltid mina arrangemang skalenligt och det är så roligt att se att det blir precis som man vill. Den här gången stämde allt!


Fredag började med att jag hämtade Lars Erlman på flyget. Han skulle föreläsa för personalen under ämnet "Våga vara snäll". Vi hittade varandra direkt och hade många gemensamma beröringspunkter. När vi upptäckte att vi båda var alkoholister hade vi givetvis också varit nyktra lika länge... Haha! Det har snart gått åtta år och jag njuter av varje dag!


Föreläsningen handlade om inställning, respekt och bemötande. Otroligt inspirerande om hur vi med vänlighet kan påverka dagarna på jobbet - inte bara för oss själva. Om vi är glada och positiva möts vi givetvis av vänlighet tillbaka. Många av sommarjobbarna var också på plats och de var supernöjda. Ett gott betyg Lars!


Sedan snabbt iväg till Scandic där jag mötte upp psykologen Jörgen Oom som föreläst jorden runt om bl a "Peak motivation" där han pratar om det vinnande teamet och hur vi skapar framgångsrika arbetsplatser genom att lyfta varandra. Hur viktig är egentligen den sociala kompetensen i jämförelse med den rena kunskapen? Ja, det kan ni klura på... 

Den här föreläsningen gjordes på engelska för alla hitresta gäster och han var bara så klockren; "If it's to be, it's up to me". Hoppas verkligen att jag kan få möta dessa båda igen och har ni behov av bra föresläsare; slå till!
 

Därefter ilade jag ut till Skelleftehamn där vi skulle hålla till med partyt. Solen sken men det kom några regndroppar i välkomstdrinken innan alla hade anlänt.


Essi fräste på lite vitlökschampinjoner och grekiska ostar som tilltugg. Smarrigt! Pär Johansson stod för menyn och då vet man att allt blir gott! 


Temat var grekisk sommarfest och här anlände gästerna.


Mr Kee från Sydkorea tyckte att drinken var så söt att han skulle kalla den "Monica"... Det var väl för rart... :)


Och här fick Anki sällskap av en skotte vars efternamn jag faktiskt lyckades uttala! "McLachlan" är inte det lättaste...


Tyskland möter Sverige!


Danmark, USA och Brasilien. Jag gillar verkligen att de här tillställningarna är som en mångkulturell kärleksdryck. Positiva och varma människor som tycker om och respekterar varandra! 


Efter minglet bjöds alla in till vår grekiska taverna där det inhemska bandet "Taximi" spelade. Skön stämning!


Lyckad ljussättning gjorde att det blev en ljum sommarkväll även inomhus!
 

Grekiska dansare höjde stämningen! Men det skulle komma mycket mer...


Lite suddig i farten men här hade jag svidat om till paljetter för att introducera nästa gäng artister. Som ni vet utspelas ju filmen "Mamma Mia" i Grekland och vi (Jörgen!) hade lyckats kontraktera orginaltrion från musikalen i Sverige:


Charlotte Strandberg, Gunilla Backman och Anki Albertsson som också gör huvudrollen på "Mamma Mia The Party" på Tyrol. 


Vilken show! Så sköna brudar!
 

ABBA-musiken är ju tidlös och alla kan sjunga med i refrängerna. 


Donna and the Dominos ägde!


Och Gunilla Backman är en sådan stjärna!!


Efter första passet joinade jag trion i logen och här har jag verkligen fått fint sällskap! Mina klänning blev väl helt rätt? 


Dagen till ära stämde vi alla upp till "ja må han leva" för att fira bästa killen för kvällen:

Jögga som fyllde år i fredags! Här får du ännu en grattishälsning!
 

Sedan drog nästa pass igång och mellan sångerna serverades den perfekta grekiska menyn med alla favoriter.

Full fart och hög stämning!


Värsta påfågeln!
 

Och tusen tack än en gång för att vi fick ha er! Strålande bra! 


Desserten hade vi specialbeställt (Tack till den nya generationen magiska bakverk Molly och Clara!) och den föreställer COB som är en intern teknisk term i belysningsbranschen. De blev väldigt uppskattade!


Lite mer grekisk musik och lite zorba tillsammans med gästerna!
 

Här har jag smugit ut till mina vänner för lite luft och en bild av vår trio som kallas "Gerillan"... Vi jobbade tillsammans i mitten av 80-talet och har sedan dess hållit kontakten. Fina tjejer!

Och så skulle kvällen avslutas med fullt ös och mitt önskeband var "The Soul Company" som är så otroligt tighta och ösiga. Jag fick som jag ville...
 

Här drog de igång och taket lyfte!


Otroligt samspelta och så svängiga med mycket blås. Galet bra helt enkelt!


Sångaren Isac går inte av för hackor...


Och blåsarna...


Alla var uppe på dansgolvet och stundtals även uppe på scenen dit han bjöd in alla. 
 

Vilket drag!


Och vilken entertainer!


Saxofonisten Mattias är barnfödd i Byske och skickade slängkyssar till hemlänet!
 

Fullsatt, festligt och fantastiskt kul! Ett stort tack till ALLA som gjorde den här kvällen till en magisk upplevelse - gäster, kunder, personal, alla! När jag steg upp dagen efter kunde jag knappt gå (mitt häl-vete ni vet) men vad gör det när man känner sig nöjd och tacksam? 

Jag var dock inte den som var mest illa medfaren...
 
...den här trollsländan som fastnat i Pärs torkarblad på väg ut till städningen var rätt skakis - men den levde. Hamnar man, som den, i en riktig svacka kan det ju bara bli bättre!
 
Idag har jag botat hälen med att köpa cyklar till husbilen. Kan man inte gå så långt man vill får man rulla... Kram på er alla! Återkommer när jag har något mer roligt att berätta.
 
 
 
 
 
#1 - - Daniélle:

Som alltid en bra fest när du håller i trådarna 😊

Svar: Tack snälla - men det är också gästerna som gör festen! 😍
Monica Lindgren