Vitt, vitt, vitt...

Det är ju för härligt ute! Liiite för kallt ännu men ett oändligt vackert vinterväder! Hade tänkt mig en prommis medan det fortfarande var ljust idag men jobb och möten och klippning gjorde att dagen rann ifrån mig - och nu känns det lite kallt och mörkt. Får starta dagen med det imorrn istället.
 

Det är tur att vi fått så mycket snö att man tvingas ut och skotta med jämna mellanrum. Blir lite gratis motion och frisk luft - och det är vackert med allt det vita! 


Ser verkligen fram emot vårvintern när man kan sitta ute och känna solens strålar värma frusna kinder. Det är som om livsandarna återvänder. Den långa våren är den bästa tiden här uppe i norr - särskilt när man också vet att sommaren till slut tar vid... 

Innan dess får man muntra upp sig med blomster inomhus och tulpanbuketterna byter av varandra på köksbordet.


Den här heter något kärleksfullt på "Lieber...". Namnet har jag glömt men kärleken består!


Det måste väl vara nyhetstorka när man bloggar om att man älskar vita tulpaner - men nu är det gjort!

Jag blir glad varje dag över färska blommor och krispiga tulpanbuketter är ett måste. För min del får de gärna vara lika vita som snön...
 
Imorrn blir det jobb hela dagen - ja, förutom promenaden då. Och sedan har jag en bok som måste läsas ut. Kanske hinner jag också tvätta och stryka - eller så inte. Nåja, det mesta löser sig och jag ska passa på att njuta av dagen mellan varven. Synes!