Bästisar?

Fantastisk dag igår med underbart väder! Inledde med Rotarymöte och intressant föredrag av Pär Hultgren, VD på Gold Town Games, som lärde oss massor om managerspel och berättade om både spel och företagets utveckling.


Pär Hultgren.
 
Spelet heter "World Hockey Manager" och där iklär man sig rollen som Sportchef/Manager/VD/Tränare för en klubb. Hittills har de lyckats nå 200 000 nedladdningar och fortsätter nu utveckla befintligt spel samt skapa nya. Intressant!

Därefter hann jag träffa en ny kund vilket kan resultera i ett större projektledningsjobb under hösten. Väldigt inspirerande! Det börjar röra på sig med jobb och är naturligtvis jätteroligt. 
 
Sedan försöker jag ju röra på mig själv också. En dag som igår inbjuder till härlig promenad innan middagen. Några minusgrader och solen som är på väg ner. Vackert!
 

Rosiga kinder några kilometer senare firade jag med att köpa nya tulpaner och laga en god middag!


Tulpaner och blåbärsris. Fint och krispigt!

Mindre krispiga blev dock mina pommes av potatis och sötpotatis - men ändå goda till den utmärkta älgkalvsteken och kantarellerna. En stadig fredagsmiddag... 

Idag känner jag mig lite motarbetad. Vi gick ut hårt på förmiddagen och tog en gemensam promenad i rask takt. Härligt! Trodde att jag skulle få glädjenotera fem kilometer i min hälsoapp - men där blev jag klart orättvis behandlad. Maken fick 5,7 km på sin men jag bara 3,7... Hallå... Vi promenerade ju tillsammans! Hur kan min telefon vilja mig så illa? Jag trodde faktiskt att vi var bästisar... Vi umgås i alla fall jämt. Haha!
 
Men jag ska inte klaga. Jag går ju i alla fall framåt och det kan man inte säga om Skellefteå AIK i dagens match... Tittar på hockey på TV och det är inte kul på arenan idag - men bara att bryta ihop och komma igen! Nu ska jag dock strunta i både sport och telefon och laga lax och melonsallad. Tjolahopp!