Alvargala!

Känner mig lite krossad efter en magisk galakväll på Folkparken! Det var länge sedan jag dansade mig så svettig (nej, det låter inte så fräscht - men det var bra musik och asroligt!). När vi kom hem hade jag dock svårt att stanna av och somnade inte förrän på morgonsidan. Därför trött idag, men väldigt nöjd!
 

Glad och lite oskarp innan start. Jag är ju van att gå ensam på tillställningar men var extra glad igår att maken hängde med och att vi kunde gå med Leif och Åsa. Tusen Tack för allt från fördrink till en trevlig kväll!
 
När jag kom hem kände jag mig mer så här... Full fart i skallen och en ljudnivå som fortfarande sjöng på hög volym. Haha! Men vi tar det från början. Bilderna är inte bra men jag lägger in dem i alla fall.
 

Folk bänkade sig efter mingel och fotografering.


På scenen fanns utmärkta husbandet "Cotton Club" och Fransesca Quartey som var kvällens konferencier!


Hon fick hjälp av roliga och galne radioprofilen Farao som var en frisk fläkt!


Prisutdelningen drog igång och Sabina Consulting blev Årets Nykomling. Grattis! Kul också att hon knutit till sig min favoritidrottare Elin Johansson! 


Lappvattnets snickeri blev välförtjänt Årets Tillväxtraket och här håller Göran Eriksson tacktalet. 


Farao älskar enligt egen utsago Skellefteå och här rusar han in för att gratulera just Skellefteå som blev Årets Varumärke. Såååå värt!


Och Stadskällaren stod för den fantastiska menyn till de 650 gästerna. Till förrätt fick vi en symfoni av jordärtskocka med majscrème och rökt burträskbacon. Mums!
 

Varmrätten var lika ljuvlig med långbakad fläsksida, rotselleri, fänkål och en madeirasky med balsamico och äpple som lyfte hela anrättningen till nya höjder!

Jag tyckte att maten var helt fantastisk och den avslutande desserten, en Glace au four med hjortronvariation, kunde jag ha backat på även om jag var mätt... Tack och så bra jobbat Stadskällaren! 


Farao körde ett par bejublade Stand up-inslag om inresa i USA och besök hos Lill-Babs. Roligt! Vi fick också akrobatik och jonglering från Cirkus Cirkör men de kom nästan otacksamt sent i programmet. Otroliga prestationer men folk hade kommit in i surr-stadiet och då blir det svårt att få fokus.


Efter middagen kompletterades Cotton Club med Blossom Tainton!
 

Galdys del Pilar var tvåa ut och hennes röst är verkligen helt magisk!
 

Hon lyfte taket med sin Bond-låt!


Naturligtvis var också den tredje Afroditemedlemmen Kayo med!

Fransesca gjorde ett bejublat inhopp innan hon tackade för sig och sedan fortsatte bandet och tjejerna med härliga discolåtar och jag dansade som sagt var galet mycket. Det är så roligt med liveband och positiva och glada människor som ger allt!

Tusen Tack till alla - från arrangörer till medverkande! Och Grattis än en gång till alla som kammade hem både nomineringar och priser. Bra jobbat!

Idag händer det desto mindre och jag ska fortsätta att ligga i soffan och se andra idrotta. Det är precis lagom ansträngande så här dagen efter... Men nästa år kör vi igen!