Du är du och du duger!

Glad och tacksam över all respons som jag får för min medverkan i Go'kväll! Roligt att så många ser programmet och tack för feedback på allt från böckerna till håret och blusen! Den som vill se gårdagens sändning igen och kolla in våra boktips kan göra det här:
 
All personal på SVT är så fin, Ingalill Mosander så kunnig och studiomannen Johan också en glad filur! 

Jag hoppas att jag också berömmer andra som gör saker. Åtminstone försöker jag tänka på att alltid ha ett positivt ord till övers för människor som jag tycker om. Jag har funderat lite på det där rent generellt. Det finns ju många som aldrig berömmer tillbaka även om du ger dem miljoner positiva hejarop. Det kan göra att man själv tänker att man inte gör ett bra jobb eller duger tillräckligt bra - men att inte ge beröm säger mer om de som inte delar ut det än om den person som inte får berömmet. 
 
Det kan vara så att man inte står ut med att det går bra för någon eller att man rent av är avundsjuk på andras framgångar. För visst händer det att man ser en lyckad person och tänker "fasen också så bra det har gått för han/hon och varför får inte jag samma uppmärksamhet"? Då gäller det att i ännu högre grad tänka att man är större än så och att ens egen duglighet inte är beroende av andras framgångar.

Ja, det blev lite surrigt det här men vad jag menar är att man i de sociala mediernas kölvatten inte behöver räkna "likes" för att veta att man är en duglig person. Jag säger som en kompis lärare sa på mellanstadiet: "Du är du och du duger" - oavsett mängden beröm. Ha en fin dag alla dugliga! :)