Lite bombad...

En intensiv jobbhelg är över och jag är hemkommen från Umeå. Känner mig som överkörd av tåget efter både föreställningar och dålig sömn - men jag är glad och det räcker ju långt!
 

"Laddad till tänderna" är väl ett ganska passande begrepp när jag iförd min outfit har tagit plats i festsalen på Hotel Mimer i Umeå.

Nu börjar säsongen närma sig sitt slut och vi har bara kvar ett par föreställningar på turné samt en lunchföreställning för ett företag som bokat en egen mordgåta. Extra roligt var det också att gamla kollegor på Västerbottensteatern kom på besök i fredags - men lite spännande då vissa i publiken tog extra mycket plats. Ja, det är ju en interaktiv föreställning och då vet man inte heller hur besökarna ska reagera och det var en kvinna som t o m sparkade bort min krycka då hon inte trodde mig när jag sa att foten var opererad... 

Mitt alter ego i föreställningen är ju lite speciellt och blev ännu mer excentrisk när min kompis Anna bytt ut frisyren och skickade bild där jag figurerar i nya och fantastiska kreationer:


Hahaha! Thänx dear! <3

I lördags hann jag också hälsa på hemma hos kollegan Lina och hennes familj. Jag har ju längtat efter att få en stund tillsammans med treåringen Hilma som är ett riktigt sockergryn.


Jag anlände precis när föräldrarna skulle bära ut kylskåpet som pajat och då passade det bra att räcka över min bokpresent och sätta sig i soffan och läsa. En liten guldstund mitt i jobbhelgen! <3

Hon är ett charmtroll som kanske inte var helt enkel att fotografera - men här är i alla fall tungan på rätt ställe...


Gladast var hon givetvis i mamma Linas famn! 


Och mest tunga visade hon när vi skulle ta selfiesar... haha! Kameran var helt klart intressant så hon fick låna den och ta ett par bilder på sina söta föräldrar:


Mamma Lina...


...och pappa David! Det är inte lätt med skärpan när objekten rör sig...
 

Jag fick också goooofika och en visning av deras fina hus. Tack! Här har Hilma hittat både kaninöron och blomsterkvast inne i sitt rum. Sööööt! Hon artikulerar också väldigt bra - särskilt r-ljudet. Men hon väljer själv vad ordet ska sluta i. När hon skulle säga rrrrröd blev det konsekvent rrrrrrr-lila... haha!

Sedan var det bara att åka och vila en stund innan vi laddade om för en ny föreställning!


Här lägger Lina sista handen vid frisyren!


Och här fångade jag Tobias och Janne sedan de byggt upp scenografin!


Vi har en fin arbetsmiljö på helgerna men föreställningen är lång och klockan hinner ofta bli 23.00 innan vi sminkat av och packat ihop. Men det är kul att spela och en härlig ensemble!  

Glad advent på er alla! :)