Go'kväll och spontanbokning!

Nu är det verkligen böcker för hela slanten - men det är ju bara så roligt och berikande! När man vill byta miljö, när man vill fördjupa sig, när man vill koppla av, koppla på, få nya insikter eller bara njuta - läs!
 
Jag minns fortfarande sorgen när jag som utbränd inte kunde läsa en rad. Hjärnan orkade inte ta in mer än några ord i taget - och absolut inte en hel bok... Men det var 2000 och som tur är gick det över. Numera är läsningen livsviktig avkoppling!  

Igår var det julspecial i Go'kväll och jag och Ingalill hade laddat med massor av bra böcker! Hela listan hittar ni här: Boktipsen och själva programmet kan ni se här: Go'kväll 18 dec


Här är jag tillsammans med Ingalill Mosander, Pia Herrera och författaren Lars Berge som skrivit en spännande bok om vargattacken i Kolmården där en djurskötare miste livet.

Dagen började väl sådär med att bensinvärmaren inte funkade varpå en bildörr frös och inte gick att stänga... När jag efter fem mil äntligen fick igen den tittar jag bakåt i bilen och ser att jag glömt kläderna som jag skulle ha på mig - men den gamla prickiga blusen fick duga. Man kan inte lyckas med allt.
 

Glada leenden blev det ändå tillsammans med fina, erfarna och kunniga Ingalill! Vi trivs bra ihop och fick göra jultipsen för andra året i rad. Inte sista gången hoppas vi...
 

God Jul alla glada läsare! Missa inte Lars Lindströms fina samling krönikor "Allt jag kan om livet", eller "Malström" eller "Trollsländan" eller... ja, ni fattar. Nu ska jag börja med nya böcker inför våren men först ska jag läsa ett par bara för kul.


Den första är Sophie Dows "När livet inte följer manus".
 
I förra programmet hade jag ju det stora nöjet att få träffa henne och vi fann varandra direkt. Hon berättade om Edinburgh International Book Festival i augusti och det lät så spännande.

När något låter roligt ska man väl haka på? Jag berättade i alla fall vidare för Maria på Akademibokhandeln och vips har vi nu bokat ett gemensamt besök på festivalen nästa år. Så väldigt spontant och otroligt roligt! :) 
 
I övrigt har jag städat skafferiet, bakat saffransbullar, köpt gran och slagit in lite klappar. I afton hade jag och Kågis musikmöte inför roliga showen "Tillsammans" 1 februari på Nordanå och det kommer att bli så fint. Här bokar ni Biljetter om ni inte redan gjort det. Perfekt julklappstips det också.

Annars är ju kärlek något vi kan ge alldeles gratis:
 
Så sant. Bara att slösa! :)