Jobb och ledighet!

Rolig fredag då jag hade lovat att komma till entreprenörsutbildningen No Plan B för att prata om mig själv och min resa som företagare. Det blev ett supertrevligt möte och jag tackar både för att jag fick komma, för den goda lunchen och perfekta presenten!


Här har ni mig med den tredje kullen elever. Längst bak till vänster står läraren Olov Huldtin och sedan Amanda, Nisse, Malin, Kristoffer, Linnéa, Mattias och Nadja. Lycka till allihopa!


Firade helg med att köpa hem pioner som faktiskt har slagit ut och nu också gått från rosa till vitt. 


Lördag morgon packade vi dock ihop oss och tog husbilen upp till Luleå för att träffa Oskar och gå på teater. Här sitter mina grabbar och avnjuter en enkel lunch med bästa läget.


Nya ställplatser i Södra Hamnen ligger alldeles bredvid vattnet. Kanon!
 

En promenad genom stan tog oss till Norra Hamnen och Norrbottensteatern där vi bokat biljetter till "La Strada del Amore" av Staffan Göthe.
 
I ensemblen finns nämligen finaste Suss som ju varit med i samma pjäs på Västerbottensteatern när vi jobbade tillsammans. Året var 1987 och vi var unga och entusiastiska, hon som skådis och jag som informatör. Alltid så roligt att ses igen!

Genialisk scenografi och Karin Paulin inledde med utmärkt pianospel! 

Så drog det igång och Suss var självklart lysande som Nanna Cervieng! Hejja dig!
Pressbild Norrbottensteatern. Fotograf: Marcus Hagman


Hela föreställningen var otroligt varm och fin! Det är ju en berättelse om kärlek och längtan där skratt på ett typiskt  "Göthe-vis" blandas med både melankoli och tårar. Fin ensemble, underbara karaktärer och så välregisserat av Åsa Ekberg! Tack alla!

Och efteråt fick vi fortsätta kvällen hemma hos Suss i hennes gästlägenhet och hon hade också finbesök av sin...
 
 
...kärlek Gunnar! Det var en härlig överraskning och vi njöt av både sällskapet, jättegod mat och mycket prat! 
 

Dessutom hängde Oskar med hela kvällen och det är så kul att få umgås!
 

På vägen hem passerade vi strandpromenaden och i mörkret såg det ut som om björkarnas grenar bildade cirklar runt belysningen. Fint!

Hem till husbilen bara för att upptäcka att det pågick en ganska högljudd fest i lokalen bredvid... Aaaahhhghh... Sådana gånger är väggarna i bilen väldigt tunna - men de gav sig som tur var innan jag hann bli särskilt upprörd. 

Idag har vi promenerat runt i området ett par varv. Först tillsammans med Oskar och sedan själva när han skulle iväg och klättra. Fin stad och fina hus. Bytte man namn till Enblad skulle man kunna köpa det här huset!
 
Och fint i Södra hamnen där man dekorerat med industriellt material.
 
 

Jag passade på att ge Luleå lite kärlek! Ja, det kan man väl göra nu när hockeysäsongen är över? Nu är ju livet mer än sport så vi kommer snart tillbaka på besök igen!

Stora kramar till alla fina och tack för härlig gemenskap den här helgen! <3