Härliga vår!

Några fina, men kanske inte lika soliga, dagar har gått. Jag jobbar på, promenerar och fortsätter göra roliga saker. Livet är för kort för att inte innehålla guldkorn varje dag. Det roliga behöver dock inte alltid vara så märkvärdigt - bättre att uppskatta små positiva stunder av lycka och spara dem i "hjärtebanken". 

Igår hade vi en fin dag igen där jag började med att hämta upp yngsta syskonbarnet för barnteater på Nordanå!
 

Här är jag och Max laddade inför föreställningen "Dump" med Profilteatern som spelades av fina Lina Hognert och Saga Eserstam! Det var en härlig historia om sopsortering och vänskap med mycket skratt och finurliga lösningar. Fint och väldigt roligt!

Sedan köpte vi glass och åkte hem så att jag hann förbereda kvällens middag då vi skulle träffa hela vårt gamla gäng. 


Vi började med bowling i discoljus och det var hur roligt som helst! Här är maken på gång att göra en spärr.

Jag har nog bara testat bowling en enda gång när barnen var små men i den här moderna och automatiska anläggningen behöver man bara hålla rätt på sitt eget klot - och givetvis försöka träffa så många käglor som möjligt. Anders och Per-Erik var bäst i gänget och jag hamnade nog någonstans i mitten, slagen av maken med några ynka poäng... Men det göööööör ingenting. Tävlandet var verkligen sekundärt och det var en superkul aktivitet som vi snart ska göra om!


Sedan åkte vi hem till oss och åt fisksoppa och planerade den kommande Prag-resan. Kommer att bli magiskt att åka dit i slutet av maj! Tack för en härlig kväll och fina blommor som nu prydet bordet här hemma.

Snart är det dags för fjärde finalmatchen men jag måste nog jobba ett par timmar så det blir till att lyssna och hoppas på det bästa! Ha en fin söndag alla!