Ljuvliga dagar!

Vi har det oförskämt bra - eller kanske så bra som vi förtjänar? Hur som helst njuter jag av underbara dagar i solen med härliga människor, fint väder och bra träningspass! 
 

Att stiga upp för ett yogapass 07.30 går faktiskt bra när miljön ser ut så här!


Och här sitter Anneli som är en av våra två fina ledare!


Gemensam frukost tillsammans med några som lottats ihop gjorde att jag fick känna Monica lite bättre...


...och även Carina! Bea var också i min grupp men av någon anledning missade jag fototillfället. Väldigt trevligt hade vi!


Sedan blev det stranden och härliga bad i havet. Anna ser ut att vara helt ensam...


Andra läste böcker med titlar som passade bra!


Fina Anna fotar stenar och blev själv som ett stilleben.


Och vi beställde svalkande drinkar med leverans till stranden. Är det All inclusive så är det!


Cool!


Hela anläggningen är jättefin!

Vi tränar några pass om dagen och ibland kan man hoppa över något om man behöver vila. I förrgår var det dags för "Shape up" och det vill man ju inte missa!
 

Jag kände mig tydligen uppshapead redan när jag trätt på mig gummiband runt benen... Haha!


Vi skrattade en hel del då man blir lätt kobent av att vara utrustad på det här sättet...


Men kolla resultatet en timme senare! 

Lite fix och sedan var det dag att gå och äta middag igen. Ja, det känns som om vi äter hela tiden men vi gör väl av med en del energi också.


Passerade träden som varje afton är fulla med fåglar. Jag blev fundersam över vad det var som lockade och nog ser det ut som om det växer lite intressanta kulor där... Haha! Nåja, god mat igen i trevligt sällskap:


Alfhild som blivit bjuden av sina barn på en hälsokick!



Gerd som åker tillsammans med sin syster...


...Veronika! Ja, man ser likheten!


Gunnel som är en f d arbetskamrat från teatern åker tillsammans med...


...härliga kompisen Lilly!


Bodil kommer från västsverige och åker tillsammans med...


Ulla-Maj som är en kusin till vår ledare Anita!


Och här skålar jag lite med Gunnel.
 

Liselotte och Karin trivdes!


Precis som Cia och Bea. Men kan du inte ta ned händerna från ansiktet?


Vem, jag? Cia blev som ett frågetecken...


...och fick lite hjälp...


Ja, det blev många skratt...


...och lite fäktning!

Och till slut så! Snygga tjejer båda två!
 

Anneli, Anita och Annelis barndomskompis Irene.


Nej, Anita, du behöver inte ta fram brösten... 


Theresa ser enligt egen utsago alltid ut så här på bild...


Men inte då! Mia som sitter bredvid är Karins härliga svägerska.

Igår morse kände vi att det var dags att gå en promenad till Kolymbari (eller Kolymvari som det också heter). Vi började med att gå längst den steniga stranden på ditvägen. 
 

Ganska tuffa två kilometer men vi fixade det med lite vätskepaus. Det har ju varit 35 grader här så man behöver dricka mycket vatten.


Lite ruiner på vägen. Känns spännande att tänka att romarna och grekerna nog gått i samma fotspår som oss - fast för många, många år sedan.


Så där ja! Skam den som ger sig. Vi kom fram!


Den grekiska flaggan vajar och ser lite luggsliten ut - men vi frågade lite människor om situationen i landet och mannen vi pratade mest med hävdade att Kreta klarat sig bra tack vare de egna olivodlingarna.


En del hus såg också lite slitna ut - medan andra var betydligt fräschare!


Anna provade hattar och sedan köpte vi olivolja som ägaren producerat.


Fin hamn, lugnt och stilla.


Och den här fiskargubben rensade näten.
 

Någon typ av slott? Ja, vi hann aldrig så långt.


Här har jag parkerat bredvid ännu en vacker Bouganwilla (eller hur det nu stavas)


Vi stannade inte på lunch trots att det kändes hyfsat säkert... Haha!


Grekiskt blått!


Och ännu en sliten dörr.


Renoveringsobjekt?


Kanske en ny hatt?


Vi promenerade vägen hem och passerade ruiner, butiker och grönområden. Det odlas mycket bambu här - men vad gör man av den? Måste fråga.


Anna hittade ett skrotfynd... Köpte man huset följde säkert bilen med... Haha!


Därefter var det dags för afrikansk dans á la Anneli. Såååå roligt!


Ja, här ser ni ett gäng snygga påfåglar som bröstar upp sig!


Hur starka som helst!
 

Middag igen och lite fotografering då himlen blivit mer dramatisk. Stark! 


Vacker!


Anna modellade fint!


Och jag kände mig spirituell och glad!
 

Det fick bli en Marilyn på slutet...


Anneli och Anita fick också posa och här var det svårt att få styr på håret...

Men till slut så! Ni är bara bäst!
 
Nu har jag sovit som en kratta i natt och vilar därför idag från allt. Ja, att sitta och kika igenom bilder och blogga lite är ibland väldigt bra avkoppling. Man hamnar i sin egen bubbla och där behöver jag vara ibland. Nu ser jag fram emot aftonens cirkelträning där jag ämnar ge järnet! Tills dess bara sooooool! 





#1 - - Lars:

Tack vilka underbara bilder. Det känns som jag är med er i era aktiviteter

Svar: Tack! Så roligt att glädjen skiner igenom! :)
Monica Lindgren

#2 - - elin stridh:

härliga bilder :D

Svar: Tack! :)
Monica Lindgren

#3 - - Maolion:

Åh, vad många härliga bilder :D

#4 - - emiza:

Härliga bilder

#5 - - Hanna Karlsson:

Vilka härliga bilder från härliga dagar!

#6 - - Lovisa:

Så fint! : )