Vad är Tillsammans?

Söndag och sovmorgon utan att sova för länge. Tack vintertiden för att du kommer tillbaka - du passar mig utmärkt. Det enda jag inte gillar med dig är snö... Haha!

Idag har vi städat upp och kört husbilen på vinterförvaring. Jag ser fram emot längre semester och fler nätter nästa år. Nu har den också vinterdäck så det kanske blir vårutflykter 2018? I vinter har jag dock inte tid. På tisdag börjar repetitionerna på Profilteatern i Umeå och under november månad ska vi också färdigställa och repa "Tillsammans" - den show som jag ska göra med massor av fina vänner från stan'. 

Jag får lite frågor om föreställningen. Vad är det egentligen? Ja, det är kanske berättigat med en liten programförklaring. Jag har haft den här idén något år och längtat efter att samla ett gäng härliga scenpersonligheter för en annorlunda kväll på Nordanå. Vi kallar kvällen för en "Musikalisk Talkshow" vilket betyder massor med musik och prat emellan. Ja, det kanske är lättare att säga vad det inte är:

- Det är ingen revy
- Det är inte en ren konsert
- Det är ingen julshow
 
Däremot har föreställningen:

- Massor med bra musik! Det blir låtar man känner igen och vill man klappa takten eller sjunga allsång går det alldeles utmärkt. 
- Bästa bandet! Har man tre delar Mästerskapet och en del Löwe på bas blir det bara så sjukt svängigt!
- Lysande sångare! We proudly present: Peter Fjällström, Mia Sommar och Saga Eserstam! Ja, jag tror att jag ska göra ett par insatser själv också - bara för att det är så roligt!
- Humor! Vi gör lite tillbakablickar på 2017 och fyller mellanrummen med roliga anekdoter och lite crazy happenings.
- Gäster! Under kvällen bjuder jag in några gäster som vi vill veta mer om. Kanske får de också gästspela? 
 
Det blir en varm, mysig, rolig och musikalisk kväll där vi ska trivas Tillsammans. Hur vi ska hinna allt detta på 2, 5 timme med paus återstår dock att se... Men vi garanterar er en trevlig kväll! Biljetter bokar ni här: Tillsammans 9 dec
 

Känner mig lugn med det här fantastiska sällskapet!

Annars då? Har torkat fönster, städat och tvättat - men gjort en dumhet. Om ni vill att huset ska lukta sådär nystädat och fräscht - sätt inte in fläsklägg i ugnen och gör ett recept som börjar med hög värme för att ytan ska bli knaprig... Hela huset blev värsta flottbomben så man kan säga att jag har städat i motvind. Haha!
 

Men det känns bättre och gardinerna sitter nu framför rena fönster. Behöver bara byta ut ett par längder till röda så är det julfint. Eller så hänger jag upp massor med röda bollar... Eller tomtar... Eller så blir det svart... Viktigast är ju att familjen samlas!

Ha en fin söndagkväll kamrater och välkomna 9 december!