Tillsammans är bäst!

För ett par kvällar sedan träffade jag en del av de glada vänner som ska göra föreställningen TILLSAMMANS med mig 9 december på Nordanå och det känns så bra! Att få samla så många begåvade människor på samma scen känns som värsta lyxen och nu ska vi bara slutligen bestämma materialet - och skriva klart.

Tänk er själva; Mattias Kågström, Tobias Kågström, Anders Grenholm, Peter Löwgren, Saga Eserstam, Peter Fjällström, Mia Sommar på scenen och Anna Boström och Fredrik Norgren på tekniken. Kan bara bli bäst!

Nu på måndag släpps biljetterna till den enda föreställning som ska spelas. Vi ska göra roliga, personliga och musikaliska tillbakablickar på året som gått, sjunga låtar vi längtat efter och ge publiken en humoristisk uppesittarkväll helt befriad från julpyssel. För min del känns det som ren och skär glädje! Häng på låset vetja?

Onsdag satt jag och skrev tills det var dags för träning och träff med min hälsogrupp Kasam. Vi fick matnyttig information och inspiration om fasta. Ja, jag kanske ska testa några dagar framöver. Rensningar är alltid bra!

Igår var det dock mer påfyllnad än fasta då Matfestens styrelse bjöd mig på en härlig middagskväll för att avrunda det senaste projektet. 
 

Här är det Matfest! Michael, Anna-Karin och Maria hade tillsammans med Nina och Pär gjort knytkalas med fantastiska rätter och goda smaker. Tusen Tack!


Här plockar kvällens värd med sig ett par av rätterna och pizzan med trattkantareller var magisk! Pajerna som senare hamnade på det andra fatet var som en smekning... Mmm...


Sashimilax, löjrom, kylskåpsrensning (Pärs namn på en av sina rätter) och härlig dessert kompletterade middagen.


Trevliga samtal, rolig musiktävling (men vem kan vinna mot en musiker? Haha!) och en riktigt mysig kväll. 


Och här fick jag också blommor och tack för ett bra jobb. Glad och tacksam! :)
 
Idag har jag väl mest njutit - av fina blommor och av trevlig Rotarylunch med bra föreläsning från Brittiska ambassaden om vad som händer efter Brexit. Intressant! 

Vaknade dock med lite ont i halsen så jag hoppas helgens vila gör att jag blir piggare. Imorrn ska jag ändå gå broarna runt för Cancerfonden i Run of Hope och sedan på Schlagerkonsert på Nordanå med Anna. Känns som en bra dag! Och i afton var jag och hämtade min beställning från "Frisk fisk" som hämtar direkt från hamnen i Norge och levererar till Skellefteå samma dag.
 

Kolla in den här hälleflundran! Magisk! Självklart fick det därför bli fiskmiddag.


Och här blev jag ett riktigt ljushuvud när jag hällde upp såsen... Haha!

Ugnsbakad hälleflundra på en bädd av blomkål, strimlad gurka och en brynt-smör-sås. På toppen pepparrot, citronzest och dill. Riktigt gott!
 
Med den middagen i magen blir det inte mycket mer idag. Ska njuta av eftersmaken och sova godare i natt! Ha en fin helg alla! 9 december är vi Tillsammans!