Sött och mäktigt!

Ska göra en tillbakablick på gårdagens mäktiga hyllningskonsert men måste börja med något sött då jag fick lite bilder av Hanna Morén (Tack!) som hon tog på torsdagens modevisning.

Här har hon fångat mig och Kerstin när vi tog selfies... Hon är ju bara för söööööt!
 

Och så här såg jag ut nästan hela tiden...
 

...men på slutet var jag ju tvungen att göra en egen modellinsats... Haha!


Tusen tack för fina blommor och glada tillrop! Ni är ju för härliga!

Fredag inleddes med ett fantastiskt härligt rotarymöte med bra föredragshållare. Jag har alltid velat veta mer om Stadsplanering och nu fick vi både information och underhållning. Det bästa! Mer jobb på eftermiddagen och sedan omladdning för "Champions of rock" på isladan med hela garagegänget! Vi började med en god grillbuffé på Folkparken (Tack Mattias Richtman!) och gick sedan över för att ta plats. 


Och bredvid oss satt Tomas och Iréne! Engan såg lite skärrad ut när jag tog fram kameran - men det gick över...


Förväntansfulla...


Och där drog Peter Johansson igång! 


Och det blev en fantastisk scenshow med supersnyggt ljus!


De hann beta av massor av sköna hits.


Snygga entréer som den här med Jenna Lee James. 


Hon gjorde strålande insatser och bandet var också kanonbra! Den här gitarristen såg ut att komma direkt från Pirates of the Caribbean.


Fartiga duetter...


...och The great pretender som Freddy Mercury faktiskt gjort som singel. 


Ja, det var ju en hyllning till Queen och nästa gästartist var Ola Salo som även han har en skön pipa - och en plastik som ligger nära den bortgångne stjärnan.


Finstämt...


...och rooooooliga kopplingar!


Bicycle... Fyndigt!


Och mera hyllningar! Vi fick alla sköna klassiker och sjöng med så taket lyfte.


Hög stämning!


Här trodde vi att det mesta var gjort och det var en sjukt bra konsert men den grep inte riktigt tag i mig förrän vi fick den storslagna...
 

...Barcelona! Vilka röster och vilken låt. Wow!

Och Bohemian Rhapsody var det givna extranumret... Det är min favorit.

Ja, det var en magisk kväll i trevligt sällskap! Får vi göra om snart igen. 
 
Idag har jag varit på möte och firat en 15-åring med tårta. Det var fint! Och sedan åkte jag ner på stan som "Emma" för att tillsammans med Västerbottensteatern vara personal shopper på CK - en rolig eftermiddag med många glada människor. Söndag får bli en vilodag efter en hektisk vecka! Ha det fint alla!