Full fart...

Efter en rolig och hektisk helg i Stockholm väntade en lika fullmatad vecka med många olika uppdrag. Dessutom har nya datorn anlänt så nu har jag börjat återställa det material som fanns på hårddiskar. Annat måste jag vänta på då den trasiga är på besök hos en "trollkarl"... Haha!
 
Börjar dock med att blicka bakåt och lägga upp de bilder jag inte hann med sist.
 

I lördags startade vi ju dagen med ett besök på ABBA-Muséet som var otroligt innehållsrikt. Jag tänkte att man kanske skulle tröttna men ett par timmar går snabbt åt när man vandrar runt.


I schlagerrummet kan man sjunka karaoke och vi gjorde ett tappert försök. Här spelar vi t o m luftfiol...


...men några poäng blev det inte! Haha! Ja, vi hade roligt ändå!


I parken med Abborna.

Hela lördagen matade vi på med härlig underhållning och söndag hade vi bokat biljetter till en annorlunda sightseeingtur: Ocean Bus!


Ljuvligt väder nere vid Strömkajen där vi inväntade avfärd.
 

Här har bussen anlänt och ni ser ju själva; en amfibiemodell av hajtyp!


Ombord fanns två killar som driver detta. En av dem kör medan den andra guidar på både svenska och engelska - i en salig blandning. Riktigt roligt!


Här skrattar Helena och Urban innan avfärd - lite nervöst?


Men vi åkte iväg och här svängde vi av vid Villa Källhagen.


Konfunderade flanerare undrade nog var bussen var på väg...


...och det gjorde vi också! Haha! Ja, den körde med full fart ner i vattnet och en kort stund undrade man ju hur detta skulle sluta.


Men vi fortsatte vår busstur bland andra båtar och fick guidad tur från vattnet.


Fint att passera under broarna.


Och här på Kastellholmen står Sveriges fredsflagga hissad. När den är nedtagen ska man börja fundera på vad som händer...


Stan är full av vatten och en dryg timme senare kom vi faktiskt både upp på land och tillbaka till utgångspunkten. En väldigt rolig tur som jag verkligen kan rekommendera!

I måndag var jag i Umeå för jobb och tisdag fick jag äntligen träffa spjuvern...


...Mattias Kågström då vi repeterade och sedan spelade vår 76:e föreställning av "Lyckligare nu". Fullt med folk och väldigt fint. Det är ju inte bara en föreställning - den kan också vara en hoppfull start på något nytt. 

Onsdag jobbade jag bara på här hemma och installerade programvaror och annat på nya burken. Gör också om en del material som inte är räddat - och som jag inte hinner vänta på. Men det är bara att gilla läget.

Igår var det torsdag och jag fick piffa upp mig ordentligt för att åka ner på Nordanå och vara konferencier för Zontas modevisning där alla intäkter går till projekt för flickor och kvinnor. Jag tycker att det är ett väldigt bra initiativ och ställer gärna upp på lite välgörenhet. Nu brukar det komma många samtal om gratisuppdrag men jag väljer som sagt efter eget huvud. 


Piffad och klar!


Och på Nordanå hade många av tjejerna samlats. Här har ni ett par modeller, en samordnare och ett par från butikerna som fixade både dekor och kläder.

Spets och Ting, Gordons, Berlins, Hanzéns, Sport-City, Fanny ställde upp och allt inleddes med massor av barn som visade ekologiska kläder och leksaker från Calle Kanin. Hur söta som helst!
 

Frisörerna hade dessutom jobbat gratis en hel dag med att piffa upp alla modeller! Här är det Eva och Harriet som blivit lite rosa i håret. Snygga!


Cathrin, Maud och Pia kollar in vad de ska ha på sig.

Jag surrade friskt hela tiden och publiken är så härligt positiv. Alla är liksom inställda på att det ska bli en lyckad kväll och då blir det så. Sedan var ju barnen så oerhört söta. Jag pratade lite med Kerstin, som nog hade kunnat stanna på scenen, och sa att hon kunde komma upp och hjälpa mig lite om hon ville. Jooodå, i slutet så kom hon trippande...

Vilket sockergryn! Mamman var modell i bakgrunden men Kerstin tyckte att det var OK att vi tog en selfie... Tack för att jag fick låna dig en stund. You made my day! <3 

Nu har jag jobbat och ska äntligen packa ihop för en helkväll på ladan med Champions of Rock! Lovely!