Håll i hatten!

Idag har jag haft den stora glädjen att äntligen få se dansföreställningen "Håll i Hatten" med Skellefteåbaserade danskompaniet CeliDance, d v s Sanna Lundström och Linn Lundmark. Eftersom den är från fem år så kunde jag bjuda med mig syrran och hennes godingar:


My och Max! Förväntansfulla innan insläpp på teatern...

Och ingen av oss blev besviken. Min gamla kollega Chrissie Lundström hade gjort scenografi och då vet man att det alltid finns massor med kluriga och fantasifulla lösningar. Dessutom är tjejerna superfina!


Här håller de på att avsluta föreställningen där hatten var i fokus och innehöll massor med roliga överraskningar. Jag skrattade högt flera gånger åt uppfinningsrikedomen. Bra jobbat alla!


Tack Sanna och Linn! Ni är lysande bra!


Och när föreställningen var slut fick alla barn komma upp på scenen och både prata och prova på att gestalta.


Lite nervöst?


Nejdå, det blev lekfullt och roligt! En underbar stund på teatern med efterföljande fika. 
 
Nu har jag jobbat ett par timmar och ska laga middag och plugga text. Måste ju trycka in allt i skallen den här helgen men det borde gå. Nu har jag ju fått så mycket ny energi!