Dagar i Umeå!

Hur har jag det? Jo tack, mycket bra! Befinner mig ju på Profilteatern i Umeå och repeterar. Det är trevligt med härliga arbetskamrater och vi jobbar hårt med att spåna fram det sista i vår mordgåta. Det är mycket som ska räknas ut innan man är redo att gå på golvet - och det här kreativa spånandet är nästan det mest ansträngande. Igår var jag inte ensam om att ha ont i huvudet innan dagen var klar.
 
Tur då att jag blev bortbjuden på middag till fina Ulla och Janne som jobbar på teatern. De befinner sig ju gärna i bergsbyn Capilleira uppe i Sierra Nevada och vi besökte dem för en vandring när vi jobbade med Mens Night 2. Hoppas kunna göra en vandringstur där med maken i framtiden. Nu bjöd de naturligtvis på en smak av Spanien...
 

Här har Ulla börjat plocka fram godsaker hemma i deras trevliga lägenhet!


Och Janne står vid spisen för att lägga sista handen vid tortillan! Det blev en supertrevlig kväll med prat och massor med godsaker. Tusen Tack! Det var precis vad jag behövde. 
 
Idag har vi fortsatt vårt arbete på teatern och det går framåt! Lite ledsen är jag bara över att jag inte hann vara med på Västerbottensteaterns avtackning av Tage - världens bästa tekniska chef som nu ska gå i pension. Men jag har sparat massor med kramar du ska få senare. 

Nu ska jag fokusera lite på PO Enquist som jag ska prata om i Vindeln imorrn kväll. Vore bra med fint väder då jag ska köra hem till Skellefteå efteråt. Fredag hoppas jag på sovmorgon och en kväll med Uje Brandelius och Pär Strömbro. Sedan blir det kanske lite gardinbyte i helgen? Om jag nu får energi över...