Tur och retur polcirkeln!

Hemma igen efter ett par långa dagar med Lyckligare nu. Jag ska väl i ärlighetens namn säga att jag inte var jättesugen på att åka till Kiruna direkt efter att uppdraget på Västerbottensteatern avslutats - men när man väl kommit sig iväg så går det som ett hejsan. Det är ju roligt att spela den här föreställningen och alltid kul att få åka på turné med Kågis! 
 

Vi fick sällskap längst vägen - även om en del väljer att gå lite mot strömmen...


Och där var den; Polcirkeln! På parkeringen stod förresten ett antal glassbilar så vi antar att det är deras "hemställe". Känns ju helt naturligt va? Haha!

Och efter 46 mil och en hel del surrande (ja, vi missade avtagsvägen... ) var vi framme i ett soligt och vackert Kiruna! 


Här ser vi klocktornet på stadshuset som nu restaureras för att flyttas till det runda nybygge vid infarten till stan som ska vara klart nästa höst. Känns ju väldigt märkligt att inse att platsen där vi skulle spela och omgivningen däromkring snart är ett minne blott.


Och när jag stod här framför Folkets Hus såg det ut som om husen redan börjat luta...


Det fina Folkets Hus där vi skulle spela kommer också att rivas så det kan bli ett unikt besök (åtminstone för min det). Lokalen var väldigt mysig och precis lagom stor med en liten teleskopläktare.


Kågis fick ju vara "i hatten" ett antal gånger igår på mina instagrambilder - men jag vill påpeka att det här inte är någon dumstrut utan en segelbåt...

Det kom ett trettiotal personer som andäktigt lyssnade till vår 74:e föreställning av Lyckligare nu (otroligt!) och efteråt bjöds det på fika där jag gick runt till borden för att svara på alla frågor. Jättefin publik och så varma och fina möten med människor som både kramades och bjöd på sig själva. Stort Tack! Jag fick också fin kontakt med fler intressenter så nästa gång blir det väl en vecka i Kiruna.


En sista bild på Folkets Hus? Och killen i Cadillacen som nog trodde att jag fotade bilen vinkade glatt!

Under slutet på vår bilfärd norrut fattade vi ett snabbt beslut om att börja köra tillbaka efter föreställningen och sova i Gällivare istället för Kiruna. Det är ju skönt att vakna 10 mil närmare hemmet - och Quality Hotel i Gällivare är jättebra!


Hej då klocktornet!


...och gruvan!


Kågis körde då jag var rätt trött (och lite suddig).


Vacker himmel även om jag fick öppna sidorutan och knäppa bilder då Kågis vägrade stanna... Haha!


Mer himmel.
 

...och lite funderingar över hur vi kunde prata oss förbi avtagsvägen tidigare. Skylten var jättestor! Haha!

Snart framme i Gällivare och fina färger. Skönt att det nu är ljust ganska länge.
 

I morse åt vi en kanonfrukost och här vinkar Järn-Lindgren i Gällivare hej då!


Väl hemma tog jag hand om min vän som än en gång skött sig alldeles utmärkt! Imorrn hoppas jag hinna städa den invändigt - men jag ska ju jobba också. 

Grillmiddag med maken och nu lite TV innan jag slänger mig i säng. Ska bli skööööönt att sova hemma! Tack Kågis och Kiruna för en fin turnésväng!