Nya strategier!

Full fart igen i dagarna två! Igår hade jag först trevligt lunchmöte med gamla kollegan Jonas Lundqvist och sedan ett lika bra arbetsmöte med en av mina favoritkillar:
 

Jögga! Vi gör ett stort event i slutet av juni och har hunnit avverka en hel del redan. Men det är bra att stämma av med jämna mellanrum så att vi strävar åt samma håll. Och det gör vi! Kul också att hinna träffa han snygga fru Helén!


Och vips dök bästa Kågis upp efter att ha fungerat som tekniker till Teater Bartolinis "Fishtank Mama" som hade spelat på Statt under en konferens. Lyllo de deltagarna!

Resten av eftermiddagen och kvällen ägnade jag åt planering inför Matfesten där vi har en kickoff med restaurangerna på måndag och nu finns också power point med all information. Det gäller att jobba undan så fort man har tid för att hinna klart. 

Idag har jag varit med på en affärsutvecklingsdag på Visit Skellefteå där vi lärt oss mer om en regional evenemangsstrategi. Väldigt roligt och inspirerande!


Här fokuserade vi på Matfesten och vid min sida hade jag fina styrelsemedlemmen Anna-Karin Nilsson. Kanonbra att vara två från varje arrangemang för att bolla idéer och göra vettiga strukturer. Vi kom bra överens!


Ja, här sitter också jag vid den modell som vi både lärt oss mer om och använt för att utveckla vårt eget arrangemang. 


Felicia och Agnes från Trästockfestivalen var också med under dagen och de har ju ett fantastiskt evenemang att ta hand om!


Malin (och Jaana som ej syns i bild) jobbade med att utveckla Nolia och Veijo till höger med Nyårsvandring.


Gladast var "Mörkrets och kylans glada vänners" egen vintersimsgeneral Jarkko Eenqvist! I bakrunden Maria Rautio som bjudit in till den här utbildningsdagen för oss arrangörer. Stort tack för en riktigt bra dag tillsammans med Simon Dahl från Umeå!
 

Och tack till Anna-Karin för gott samarbete! Jag börjar mer och mer komma in i jobbet nu och inser att det kommer att bli fullt upp fram till i slutet på augusti.


En dag med matfestjobb avslutades med en Gourmetpåse från Stadskällaren. Passade perfekt!

Hade egentligen biljetter till Reclaim the music men de har jag nu gett bort då både jag och maken känner oss trötta efter en hektiskt vecka... Jag vet att jag förmodligen kommer att ångra mig då Peter Fjällström och hans vänner alltid levererar men jag fick lite pyspunka och behöver nog ett par dagars vila.
 
Önskar alla en fin helg!