Snart ikapp...

Svårt att somna igår och det är kanske inte så konstigt efter en hektisk vecka och spelhelg. Det är vansinnigt roligt men tar ju också på krafterna. Tur då att det blev sovmorgon idag och ingenting planerat. Jag har plockat, tvättat, handlat och gjort bort lite pappersjobb som legat efter. Känns skönt att så smått komma ikapp här hemma.


Extra roligt var det också att Malin tog med sig mamma på föreställningen igår. Fin groupie men en kanske inte helt normal människa i mitten... Haha! Men jag blev så glad att ni kom! 

Jag skulle ha gått på Lisa Nilssons konsert igår, och på Motown i fredags, men jag orkade helt enkelt inte. Hade jobb som skulle göras igår kväll och ibland får man stryka det roliga när det är fullt upp. Synd, men det kommer fler chanser!
 

Bläddrade igenom DN från igår och noterade en kort text av Åsa Beckman där hon citerar Amanda Kernell (som gjort filmen "Sameblod") och det är precis det här jag tycker att min egen monolog om alkoholism tillfört både familj och publik. Det är fiktionens kraft!
 
Att lyfta ett problem och göra teater eller film som talar direkt till känslorna i magen gör att man kommer mycket längre. Och att plocka fram ett problem i ljuset där man tydligt kan se det gör det mycket mindre hemskt eller tabubelagt. Här har teatern sådana möjligheter.

I afton blev det lite matlagning och diverse pyssel och jag sitter nu och njuter av ranunklar och videkissar i vasen på bordet. Fick lite vårkänslor när jag handlade...
 
Imorrn har jag bokat möten och dagen lär rulla på. Synes!