Premiärvecka!

Oj, oj, oj - vilken vecka! Har jobbat så galet mycket, koncentrerat mig, pluggat, repat, laddat och tillsammans med övriga ensemblen i "Darling Dorotea" genomfört tekniskt drag, tre genrep och igår äntligen PREMIÄÄÄÄÄÄR!!
 
Puh! Trött idag men oerhört glad!
 

Första genrepet i onsdags då himlen bjöd på vackra vyer! Gick riktigt bra för min del men det brukar också betyda att man får lite bakslag senare. Premiärveckan är alltid, och för de flesta, en berg- och dalbana.


Fint förhandsreportage i Norran i torsdags!


Kul var det också att träffa en del av journalistkåren som jag känner!


Torsdag repade vi också - och gjorde strykningar... Här ser ni bästa scenografen Helena Weegar!


Koncentration tillsammans med dramaturgen.


Och naturligtvis lite huvudbry. Det är alltid knepigt att ändra i slutet när man lärt sig replikerna. Men det blir oftast tightare och bättre om kan "killar" sina darlings!

David och Ove.
 

Mannen, myten, miraklet - tillika regissören Bobo Lundén!


Kompositören höjer taktpinnen och längst fram sitter den amerikanske fotografen Chris, som är en kompis till Bobo och som följt oss den sista veckan. Hans bilder kommer framöver! Kul! 


Vackervädret är på gång och det kan behövas som kick när man är helt slut. I torsdags både repade vi, ändrade och hade publikgenomdrag. Jag var enormt trött... 


Men fredag lunch var jag på Rotarymöte där jag skulle hålla i medlemskommitténs aktivitet. Måste också lägga ut en bild på Philip Cohen som klarade av årsmötet på... fyra minuter! Haha!


Innan genrep i fredags plågade jag kollegorna med lite selfiesar... Här är fina Anna Söderling!


Och här kom jag mig med i Mickes och Gunnars textrep!


Fast jag fick vara med på riktigt också! 


Ingen ska säga att det inte jobbas in i det sista... Ambitiösa och väldigt duktiga medarbetare!
 

Och igår var det alltså premiär! Lite snabbt då jag bara repat 2,5 vecka - men bara att kasta sig ut och använda erfarenhet och lite charm. Det gick vägen och vi kände oss märkligt nog väldigt lugna allihopa. En bra premiär!
 
Har läst en av recensionern och Norrans Maria Wallin var nöjd med den politiska käftsmällen. Läs hela texten här: Recension 
 

Ja, jag var nöjd, glad och lite utmattad när föreställningen var över. Tack alla kamrater och fin publik! Känner mig priviligierad som fått möjligheten att hoppa in!


Avnjuter just nu kaffe och teaterchefens present till ensemblen. Tack!


Gårdagens premiärfest inleddes med lite rustik middag!


Många höll tal och Fransesca verkade se sig om efter människor att hylla...


...och hon hittade självklart teaterns fantastiska kompositör Caj Nyqvist! Han är magiskt bra!


Skickar en kram även från soffan!

Och Bobo tackade ALLA med personliga tal. Kul! 

Hade gärna stannat längre men jag var rätt sliten och åkte hem för att hinna ta adjö av min viktigaste publik:
 

Finaste Oskar som körde ner från Luleå för att vara med! Jag blev både rörd och glad!

Tacksam för att ha två av mina favoritmänniskor i publiken. Tack för att ni kom och för all support!
 
Idag känns det som om jag har ett Vasalopp i kroppen... Har sovit länge, suttit ute en timme, sett målgången med fantastiska Marcus Ottosson, druckit kaffe och funderar starkt på att åka och handla. Orkar egentligen inte men snuset är slut... Haha! Ja, vad gör man inte?

Vill också ödmjukt tacka för nomineringen till Årets Kvinna! Allt avgörs på internationella kvinnodagen kl 12.15 på Rivhuset och jag kommer att vara där för att fira den som vinner. Känner mig själv som en vinnare bara över att ha fått nominering för min föreställning: ”Vill nominera Monica Lindgren för hennes föreställning Lyckligare nu. En stark fängslande föreställning, om ett viktigt ämne, av en stark kvinna.”
 
Nästa föreställning av Darling Dorotea spelas på tisdag och det är skönt med ett par lediga dagar innan dess! Kram på er alla!