Sol och sånt...

Allt blir lite lättare när solen skiner! Jobbar gör jag mest hela tiden men att få sitta med datorn i solen ett par timmar gör att det känns mindre betungande. Jag får åtminstone mer energi. Nationaldagen var inget undantag. Lite planering och ett studiebesök vid havet fick inleda dagen.


Hade med mig Mattias Richtmann som ska kocka på ett av mina arrangemang. En glad prick som startat upp nya cateringfirman Hjortron! Hans fru jobbar tydligen som tatuerare... Haha!


Den här kanske skulle passa maken och sonen? Ramones!


Fast det här var väl riktiga kockhänder? Vetemjöl och ett plåster på fingret!

På eftermiddagen blev vi längten efter kramar och bakelser så vi drog norrut med lite godsaker i bagaget:


Bakelser... 


...till finaste sonen! Så mysigt att få träffas ett par timmar! Vi behövde byta lite tjänster och det är underbart att kunna hjälpa varandra. 


Transiten hade också kommit tillbaka från första uthyrningen och Oskar slösar inte med parkeringsutrymme... Haha!


Väl hemma njöt jag än en gång av de fantastiska pionerna jag fick av syrran när jag fyllde år! De exploderar liksom.

Igår hann jag besikta bilen och ha fler möten. Det är det stora jobbet åt Nordic Light och Matfesten som tar det mesta av min tid och däremellan jobbar jag på ett jubileum åt Ivab där jag skriver ny text. Det räcker och blir över.

Avslutade dagen med att träffa styrelsen för Matfesten och vi fick fint besök:


Söta Lissy-Lo hängde med mamma till mötet och förgyllde tillvaron för oss!


Att ha möte ute hos Matstudion är ju en ren vinst.


Jag hade fixat lite tilltugg och vi hann beta av många punkter innan det var dags för mig att göra kväll.

Idag har jag varvat sol och jobb och hunnit undan en hel del. Hade tänkt mig en promenad så när syrran ringde och ville att vi skulle ses med barnen i Skateparken hakade jag på direkt. Jag sprang t o m en bit även om jag inte är i någon strålande form. Skönt var det i alla fall att ta ut sig lite fysiskt!


Superhärlig bana för skate och cykel lockade Max och My.


Här är han nära ett fall men klara sig bra!


Full fart tills det var dags för dem att äta lite medhavd middag. En stund senare fick de sällskap av kompisar och det är så härligt när vädret tillåter en utflykt efter jobbet. Malin är duktig på att utnyttja tillfällena och det var så mysigt att ses!
 

Goa kramar säger man ju inte nej till... Fina syskonbarnen!

Max var Batman och jag var Mamman! Haha! Superhjältar i vardagen...

Nu har vi njutit av middag i uterummet och äntligen är det Diamond Legue på TV. Friidrott är kul - åtminstone att se på... Haha!